Gå til innhold

Skjør sykkel


Øyvind23

Anbefalte innlegg

Hei, har en sykkel som er litt løs (har ikke noe god forklaring). Derfor legger jeg til et bilde. Når jeg holder inn forbremsen og dytter fram og tilbake på sykkelen, så ser jeg at den beveger seg i det punktet jeg har markert (styret og rammen). Altså hele sykkelen beveger seg litt fordi styret og rammen beveger seg litt i forhold til hverandre. Den virker solid ellers. Det jeg lurer på er om det er farlig, eller om det bare er litt slitasje som jeg ikke bør bry meg om. 

 

Har strammet alt jeg kan stramme, så det må være noe annet. post-320044-0-90200700-1446471378_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei her er det mest sannsynlig styrelageret som er blitt slitt, og at du må "preloade" styrerøret på nytt. Dette er nok vanskelig å gjøre selv, så jeg anbefaler deg til å dra til din nærmeste sykkelbutikk.

Men er det farlig om jeg f.eks. sykler med den i 3 mnd til? Har ikke lyst til å skrape opp ansiktet mitt, men vil heller ikke bruke penger på reparasjon hvis det ikke er nødvendig.

Lenke til kommentar

 

Nei her er det mest sannsynlig styrelageret som er blitt slitt, og at du må "preloade" styrerøret på nytt. Dette er nok vanskelig å gjøre selv, så jeg anbefaler deg til å dra til din nærmeste sykkelbutikk.

Men er det farlig om jeg f.eks. sykler med den i 3 mnd til? Har ikke lyst til å skrape opp ansiktet mitt, men vil heller ikke bruke penger på reparasjon hvis det ikke er nødvendig.

 

Det er nok ingen god idé. Dersom det er bevegelse i styrerøret bør det fikses så snart som mulig. Det kan i verste fall ende med at styret ditt kiler seg fast og du ikke får svingt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...