Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med FTP og ADSL


Anbefalte innlegg

Jeg har ADSL fra telenor. Hjemmenettet mitt består av en gammel PC som logger på ADSL, denne maskina har to nettverkskort. Det ene nettverkskortet går mot telenor, mens det andre går mot en hub (internet connection sharing). Jeg har i tillegg flere andre maskiner koblet til hub'en. Problemet mitt er at jeg kun kan sette opp FTP server (bulletproof FTP) på maskina som er koblet rett på linja fra telenor dersom jeg ønsker å ha tilgang til FTPen f.eks fra jobb. På alle andre maskinene vil FTP serveren kun fungere lokalt. Jeg tror dette problemet er relatert til IP adressen.

 

Spørsmålet mitt er derfor om noen vet om en metode for å "jukse" dette til på slik at jeg kan ha FTP serveren på en vilkårlig maskin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda. Går fint det. MEN tviler på at det er så lett med den den innebyggede nett delingen i windows. Har ikke prøvd dette så jeg skal ikke si at det ikke går. Men vil tippe at mulighetene er heller begrensede her.

Setter du opp en skikkelig router så blir det andre boller. Win2000. Med DCHP og routing. Så setter du opp NAT slik at alle forespursler på en bestemt port. f.eks 21 blir routet videre til maskina med intern IP på xxxxxxx. Da kan du route portene akkuratt der du vil ha dem. Eller du kan blokke de for å bedre sikkerheten. Men med en IP kan du bare ha ftp på en maskin. Eller så må du kjøre de på ulike porter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...