Gå til innhold

[Løst] Problemer med å få bilde på to skjermer


t-vs

Anbefalte innlegg

Litt uklar topic, men saken er:

 

Maskinen ASUS N56J har (tror jeg) integrert Intel grafikk og et dedikert Nvidia.

 

Normalt er begge kortene aktive, og jeg får bilde på skjerm 2 via HDMI eller VGA.

 

Men; det er noe rart med maskinen - og etter å ha googlet "flickering screen win 10" ser jeg at jeg ikke er den eneste med problemet - skjermen går i ball og i svart med korte mellomrom.

 

Men; det er bare på batteridrift det skjer, og det skjer ikke hvis Intel-kortet er deaktivert.

 

Så får å ikke gjøre mer ut av saken tenkte jeg å kjøre kun på Nvidia, men da får jeg ikke bilde på skjerm nr.2. Er det kun Intel som virker på HDMI/VGA?

 

(Hvis noen vet noe om hva som forårsaker psykedelisk flimmer og svart skjerm så tar vi det med som bonus. Hadde vært fint å løst rotårsaken. Forløpet går ut på at bildet er helt fint i noen sekunder til et minutt, så flimrer det i noen sekunder, så blir det svart litt, og så kommer bildet tilbake. Kun på batteridrift)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svaret var at:

 

1. Portene er koblet til Intel grafikken, og bli deaktivert sammen med denne.

 

2. Det kan være flere årsaker til flimmer og svart skjerm, i dette tilfellet (og jeg tror det er den vanligste ved siden av driverfeil) så var det strømstyringen som var problemet. Jeg satt alt på maks ytelse og problemet forsvant. Jeg gjorde det både via strømstyreplanen i Windows-kontrollpanelet og  i Intel-grafikkkontrollpanelet. Aner ikke hvem av dem som egentlig regjerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...