Julepils Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 Altså, jeg har et problem.. Jeg har helt nytt kabinett (Thermaltake), hatt et par nye hovedkort, nytt 3dkort, ny ram, ny proccessor, ny proccessor vifte... så er ikke noe som ikke er nytt.. og alikevel vil ikke pcen starte opp som den skal, det går an og skru den på men BIOS'en kommer ikke fram, om jeg tar ut ram brikkene og starter den så begynner den ikke og pipe engang, skjermen er SVART
AimAr Skrevet 12. november 2003 Skrevet 12. november 2003 du kan prøve å ta ut og inn bios batteriet....
Julepils Skrevet 14. november 2003 Forfatter Skrevet 14. november 2003 Har faktisk prøvd det uten håp/hjelp...
roolf Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 Antar at du har sjekket at alle kabler står i osv. Fint om du kunne skrive hvilke komponenter du har.
tjilstad Skrevet 14. november 2003 Skrevet 14. november 2003 har også mye problemer med mitt a7n8x. Skjermen min vil ikke starte uten minne på hovedkortet. sjekk dette hos deg. prøv også å starte pc med minst mulig hardware, (kun skjermkort) annen løsning er å starte pc med kun 1 minnebrikke, kan være noe med single/dual channel mem. håper dette hjelper, send mld hvis du lurer på noe
Julepils Skrevet 15. november 2003 Forfatter Skrevet 15. november 2003 (endret) Vel, dette er infoen om pc'en nå: Hovedkort: Asus A7V600 Skjermkort: Nvidia Ram: 512 MB DDR-Ram Proccessor: Jeg har kun i det som står ovenfor, det er innebygget lydkort-saker i hovedkortet. Jeg har også prøvd og starte opp pcen uten ram brikken i, men alt den gjør er og starte opp, og så skjer det absolutt ingenting. Vanligvis skal jo pcen begynne og bipe fordi den ikke finner ram brikken, som såklart trengs for at pcen skal starte. Og vi har hatt den inne på Jæren Data for sjekk, og alle komponentene fungerer som de skal, den vil bare ikke starte. Skjermen er helt svart, du kan trykke på Num Locken av og på på tastaturet også, så den har ikke fryset seg sånn sett. Det er helt uforstålig egentlig, kan det være jeg må prøve med et nyere hovedkort eller noe lignende? (Om svaret er litt utydelig er det fordi jeg sitter og drikker på en kasse med Tuborg Øl.. ) Endret 15. november 2003 av Julepils
Julepils Skrevet 17. november 2003 Forfatter Skrevet 17. november 2003 Legger ut resten av infoen etter skoletid...
DocJ Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 Hadde faktist samme problem som deg. Jeg bytta bare plass på ram brikken så funka det.
hn66 Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 Jeg vil anbefale deg også å ta ut hovedkortet og legge det på bordet sammen med strømforsyningen (PSU). På hovedkortet har du bare tilkoblet CPU, CPU kjøler, en minnebrikke, grafikkort, tastatur og skjerm. For å skru på PSU, så må du enten bruke ledningen i kabinettet eller kortslutte de to pinnene manuelt. Jeg kjenner ikke hovedkortet ditt, sjekk for sikkerhets skyld at det ikke er noen jumpere der som må settes riktig for å matche din CPU. Hvis den fremdeles ikke starter opp, så kan en av komponentene være ødelagt. Hvis du kan låne eller har "reservedeler"/PC selv, så kan du jo teste hver enkelt del i en annen PC: Minne, skjermkort, CPU. Hvis alle disse virker da, så er det enten PSU eller hobvedkort som er ødelagt.
Julepils Skrevet 18. november 2003 Forfatter Skrevet 18. november 2003 Det var derfor vi leverte pcen inn til Jæren Data, for at dem skulle sjekke om alle komponentene i pcen fungerte som det skulle, og det gjorde de vistnok. Men fungerer fortsatt ikke som sagt, her er forresten spesifikasjonene over pcen: Hovedkort: Asus A7V600 Ram: 512MB A-Pacer DDR-Ram Proccessor: Athlon 2600+ 3D-Kort: Gainward GeForce FX 5200 Pro/680 TV/DVI (256MB DDR)
tag1 Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Det var derfor vi leverte pcen inn til Jæren Data, for at dem skulle sjekke om alle komponentene i pcen fungerte som det skulle, og det gjorde de vistnok. Men fungerer fortsatt ikke som sagt, her er forresten spesifikasjonene over pcen: Hovedkort: Asus A7V600 Ram: 512MB A-Pacer DDR-Ram Proccessor: Athlon 2600+ 3D-Kort: Gainward GeForce FX 5200 Pro/680 TV/DVI (256MB DDR) Har du forsøkt å reset av BIOS. Ta ut batteri og fjern PSU kabel + kortslutt pinner for bios clear. Har flere ganger fåttt samme feilen ved overklokking / feil setings. Hvis det er årsaken, kan overnevte hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå