Gå til innhold

Nexus 5: Bytte knust skjerm


Elex

Anbefalte innlegg

Heisann! 

 

Glasset foran LCD skjermen på min trofaste Nexus 5 knuste i helgen. Har sett litt rundt på nettet og funnet ut at det kan by på visse utfordringer å bare bytte glasset, men det skal være en rimelig grei jobb å bytte hele skjermen sammen med rammen. Det finnes ulike modeller på ebay, alt fra 300kr til 1000kr. Noen idé om hvilken prisklasse jeg burde legge meg i for å få et greit produkt? Eventuelt andre nettsider som selger lignende?

 

Mvh

Elex    

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg knuste min i dag, og har sett på ebay. Har gjort dette før på htc og det var ikke så lett å få skjermen rett synes jeg. Om man kjøper skjerm og ramme ferdig satt sammen tror jeg resultatet blir bedre. Hvis du kjøper bare skjermen så må du fjerne lim og lime den nye på... Jeg gikk for denne http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=131404472870&alt=web

Har du lyst til å sende meg en melding når du har installert den? Lurer veldig på hvordan kvaliteten på disse er 

Lenke til kommentar

Jeg monterte denne for et halvt år siden. Jeg har inntrykk av at den er av samme kvalitet som orginalen. Den er ikke montert på min egen telefon, så jeg kan ikke si noe annet enn at videreformidlede rapporter fra brukeren er udelt positive.

 

K

Riktig, da prøver jeg meg på en av disse. Takk for all hjelp! 

Lenke til kommentar

Den jeg valgte ser ut til å ha selvklebende fester for batteri, kamera og annet som skal inn. Skal prøve å huske på å legge inn en kommentar når jeg har bytta. Ser forøvrig nå at den originale ramma mi har flere sprekker rundt sim- slotten og volumknappen så det var bra jeg bestilte skjerm med ramme

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk skjermen i posten i går, og har nå satt den på. Det var ikke så vanskelig som fryktet. Fulgte denne beskrivelsen: 

 

Min skjerm + ramme er kliss lik som den han viser i videoen.

 

Alt, unntatt riste-funksjon når man trykker, ser ut til å virke. Dette har jeg opplevd før etter å ha tatt en telefon frahverandre og satt den sammen igjen (tror det var HTC Desire S). Telefonen er nå 3 gram tyngre med den nye ramma så helt identisk den originale er den ikke  :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå fikk jeg fiksa riste-funksjon også.

 

Selve buzzeren sitter fast i bakdekselet på telefonen og ser ut som et lite batteri. Det er to små fjærer som kobler seg på to flater på hovedkortet. Hvis jeg trykker inn på bakdekselet rett under kameraet og holder inne volum-ned så virker buzzeren, men om jeg ikke trykker bak virker den ikke. Jeg tok derfor av bakdekselet for å ta en titt på disse fjærene. Jeg fant da ut at selve buzzeren er limt inn i bakdekselet, så jeg tok et lite flatt skrujern og løsnet litt på buzzeren rett under fjærene. Så tok jeg en liten teip bit ca 1x5mm og la dobbelt med limet ut og stappet under buzzeren for å få fjærene litt lenger opp. På med dekselet så virket den fint.

Lenke til kommentar

En litt irriterende ting med min nye skjerm er at den er polarisert 90 grader forskjellig fra det som er vanlig. Det betyr at hvis man har på seg polariserte solbriller og ser på telefonen på vanlig måte (portrett) så er skjermen sort! Normalt så vil telefonen være sort om man ser på den i liggende (lanskap) som ikke er fult så vanlig.

 

Videre kan jeg se lyse felt der LEDene er bak skjermen om skjermen er helt hvit, og lyset blør også litt ut langs kantene av skjermen, så er ikke helt fornøyd med kvaliteten...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

På lørdag "knakk" LCD panelet i skjermen uten at glasset hadde noen skade. Hadde telefonen i lomma og plutselig så jeg merkelige striper krype utover displayet. Først var det bare visuelt på kanten, men i løpet av kvelden var hele skjermen stripete og touch slutta å virke. Så at det var en knekk som bredte seg fra ene siden tvers over i løpet av dagen. Har bestilt ny skjerm, og ser nå til min frustrasjon at jeg har kjøpt av samme fyren... Håper kvaliteten på den nye er bedre...

Lenke til kommentar

Det er like billig og mye tryggere å handle dette fra fra en av de store norske nettbutikkene. Jeg vet om en bedrift i Norge som har autoriserte deler, men jeg får dessverre ikke lov å si hvilken xD

De jeg har funnet i Norge koster rundt 1000kr. På ebay koster uoriginale 300kr. Send meg gjerne en link om du finner en til 300 i Norge. om jeg må bytte enda en gang så hadde det vært bedre å kjøpe original i Norge, men enn så lenge så har jeg fortsatt spart penger.

 

Har forøvrig fått montert på ny skjerm og den virker å ha bedre kvalitet enn den forrige mtp bakgrunnsbelysning. Polariseringen er fortsatt "feil vei".... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...