Gå til innhold

Kortbruk i utlandet


total

Anbefalte innlegg

Bor utenlands og prøver å finne en fornuftig kortbruk som ikke medfører for mye gebyrer og valutapåslag. Slik jeg har gjort det til nå har jeg vekslet mellom tre produkter:

  1. TrumfVisa til alle større kortkjøp, middager, klær, hotell etc. (Gjøres alltid opp på forfall)
    (Gebyrfritt, men 1,75 i valutapåslag. Minibankuttak: 35,- + 1,5 % av beløp )
  2. Debitkort gjennom lokal bank - dagligkjøp, siden langt fra alle terminalene tar visakort
    (Gebyrfritt, ikke valutapåslag ettersom det betales i euro)
  3. DNBstudent til uttak i minibank 
    (Gebyrfritt, 1,75 i valutapåslag. Gratis minibankuttak, men har kun kortet i 6 mnd til pga alder)
  4. I tillegg går det jo en del kontanter (som jeg nesten aldri brukte i Norge)

- har dere noen tips for å sette opp en bedre cashflow?

 

Har en lokal bank som jeg ordner husleie og andre regninger fra, mens jeg får lønn inn på min norske konto. For å overføre fra min norske bank til lokal bank må jeg betale gebyr på 35 kr + evt valutapåslag.

 

Renten jeg har i min norske bank er veldig mye bedre enn lokal bank, spørsmålet blir da hva som blir fornuftig - overføre et større beløp, si 5-6 husleier, få ganger, eller overføre månedsleien fortløpende?

(Har en ganske stor buffer uansett)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...