total Skrevet 13. september 2015 Skrevet 13. september 2015 Bor utenlands og prøver å finne en fornuftig kortbruk som ikke medfører for mye gebyrer og valutapåslag. Slik jeg har gjort det til nå har jeg vekslet mellom tre produkter: TrumfVisa til alle større kortkjøp, middager, klær, hotell etc. (Gjøres alltid opp på forfall) (Gebyrfritt, men 1,75 i valutapåslag. Minibankuttak: 35,- + 1,5 % av beløp ) Debitkort gjennom lokal bank - dagligkjøp, siden langt fra alle terminalene tar visakort (Gebyrfritt, ikke valutapåslag ettersom det betales i euro) DNBstudent til uttak i minibank (Gebyrfritt, 1,75 i valutapåslag. Gratis minibankuttak, men har kun kortet i 6 mnd til pga alder) I tillegg går det jo en del kontanter (som jeg nesten aldri brukte i Norge) - har dere noen tips for å sette opp en bedre cashflow? Har en lokal bank som jeg ordner husleie og andre regninger fra, mens jeg får lønn inn på min norske konto. For å overføre fra min norske bank til lokal bank må jeg betale gebyr på 35 kr + evt valutapåslag. Renten jeg har i min norske bank er veldig mye bedre enn lokal bank, spørsmålet blir da hva som blir fornuftig - overføre et større beløp, si 5-6 husleier, få ganger, eller overføre månedsleien fortløpende? (Har en ganske stor buffer uansett)
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. september 2015 Skrevet 13. september 2015 Danske Bank har noe for skandinavia. Hos bank Norwegian kan du vel ta ut kontanter i minibank uten gebyr og rente fra uttaksdato tror jeg.
democomputer Skrevet 14. september 2015 Skrevet 14. september 2015 Det er faktisk ikke renter fra uttaksdato på kontantuttak i utlandet på Bank Norwegian, så jeg har konkludert med at dette er det beste kortet å dra med seg på tur. K
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå