Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

tredjeparts nybil "garanti" auoconcept ol. erfaring?


ysoligard

Anbefalte innlegg

Hei!


 


Er det noen som har erfaring med disse ordningene?


 


Ser at en kan kjøpe forskjellige produkter der noen dekker kun spesifikke feil ifbm. motor og girkasse, mens "Nybil Gull" og XtraGaranti Gull" dekker "Alle elektriske og mekaniske komponenter med de unntak som er angitt i vilkårene".


 


Har søkt litt på nett ang. AutoConcept å det jeg har funnet er kun negativt.


Det de ikke sier noe om er hvilket produkt de har kjøpt. Ettersom "Komponent omfanget" på tjenestene er ulike, så hadde det vært interessant å vite om noen har erfaring med spesifikke produkter.


 


Linker til til produkter og vilkår:


 


Nybil Gull


Komponent omfang


Vilkår


 


XtraGaranti Base


Komponent omfang


Vilkår


 


 


Punkt 9 og 11 i vilkårene er nok de som er viktigst med tanke på generelle begrensninger.


Hva mener dere det ligger i disse punktene.


 


9 Garantien dekker ikke karosseri, innredningsdetaljer, lakk, glass, katalysator, ulyd, filter, lyspærer, batterier, underholdning-/navigasjon- /kommunikasjonssystemer, programmering, lekkasje, elektriske kabler, slanger, vaiere, rør, remmer og slitasje samt deler som normalt inngår i servicen.


 


11 Konsekvensskade på en komponent som ikke dekkes og/eller konsekvensskade på grunn av komponent som ikke dekkes erstattes ikke


Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Legg også merke til at de trekker av for kilometer, og alt som kan minne om slitasje dekker de heller ikke...

 

Noe annet interessant er at de påstår at en konverter ikke er en innvendig del av en automatgirkasse. Når man kikker under bilen så er det vel åpenbart at den er inni? eller?

 

De dekker seg bak egne regler, og ekstra liten skrift...

 

Styr unna, det er penger rett i dass. I følge fagmannen på girkasseverkstedet har han kranglet med de i ukevis, og når nesten aldri frem... hans råd var å bruke 40.000 pluss mva på ny kasse isteden for å prøve å krangle. Siden konverteren er "glipper" på lockup kommer dette av dårlig oljetrykk i kassa, dette dekkes selvfølgelig IKKE av forsikringen fordi det KAN være slitasje... Altså ikke plutselig og uforutsett...

 

Dette er rein svindel i min verden, De finner alltid en vei utenom. De fleste trenger jo bilen daglig, og orker ikke å holde på i månedsvis med krangling.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...