Pekka-90 Skrevet 11. september 2015 Skrevet 11. september 2015 Hei, Setter stor pris på innspill her. Når jeg f.eks tar 1 / 1 så får jeg " 1 Fedme klasse 3" uansett hvilke tall jeg bruker. Har prøvd og sette var=en var = to osv. men det blir ikke noe forskjell. function beregn() var vekt = parseInt(document.getElementById("vekt").value); var høyde = parseInt(document.getElementById("hoyde").value); var sum = vekt / høyde; var en = sum + " Du er undervektig" var en = sum + " Du er normal" var en = sum + " Fedme" var en = sum + " Fedme, klasse 2" var en = sum + " Fedme, klasse 3" document.getElementById("utskrift").innerHTML =sum; if (!sum <=0-19.9) { document.getElementById("utskrift").innerHTML=en; } else if (!sum<= 20-24.9) { document.getElementById("utskrift").innerHTML=en; } else if (!sum<= 25.0-29.9) { document.getElementById("utskrift").innerHTML=en; } else if (!sum<= 30-39.9) { document.getElementById("utskrift").innerHTML=en; } else (!sum <= 40-100) { document.getElementById("utskrift").innerHTML=en; } } </script>
jonny Skrevet 11. september 2015 Skrevet 11. september 2015 Grunnen til at du alltid får den utskriften, er at dette er den siste verdien du setter variablen "en" til. De 4 første "var en = ..." linjene har ikke noe å si, for den femte overskriver disse. Jeg ville fjernet variabelen "en" helt og heller brukt "document.getElementById("utskrift").innerHTML = sum + " Du er undervektig";" osv. istedenfor. if-statementene dine er også merkelige, istedenfor "!sum <= 0-19.9" mener du sikkert "sum < 20".
Pekka-90 Skrevet 11. september 2015 Forfatter Skrevet 11. september 2015 Da skal jeg prøve det, takk for svar ?
Pekka-90 Skrevet 12. september 2015 Forfatter Skrevet 12. september 2015 Grunnen til at du alltid får den utskriften, er at dette er den siste verdien du setter variablen "en" til. De 4 første "var en = ..." linjene har ikke noe å si, for den femte overskriver disse. Jeg ville fjernet variabelen "en" helt og heller brukt "document.getElementById("utskrift").innerHTML = sum + " Du er undervektig";" osv. istedenfor. if-statementene dine er også merkelige, istedenfor "!sum <= 0-19.9" mener du sikkert "sum < 20". Det fungerte veldig bra! Tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå