Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Til studiene kjøpte jeg i fjor en Chromebook, enkel lett og billig med enkle skriveprogrammer og mulighet for å surfe på nett. Ikke noe mer avansert jeg trenger på uni. Hjemme har jeg en macbook på ørten kilo jeg ikke orket å dra rundt på.

 

Maskinen fungerer kjempe til det jeg bruker den til,men det er et problem. Stavekontrollen i google docs er helt på bærtur. Den aksepterer ikke ord som "får", "formel", "fornuft", "frem" og gud vet hvor mange ord den ikke takler.

Skal si jeg ikke er noen racer i rettskriving, så håper bare nå at eksempelordene mine er skrevet riktig. Dette er bare et utdrag av ca 2 min med skriving. Det er masse som får rød strek under seg. Helt ordinere og dagligdagse ord, ord som er med å bygger grunnlaget for språket får rød strek. Og ikke har den fornuftige forslag heller, den foreslo å bytte "fornuft" med "ufornuft"  :hrm:

 

Vet at det er ikke så mange som kjører Chrome OS, men jeg spør i et siste håp om at det finnes en løsning der ute som jeg bare ikke har klart å google meg til. 

Er det noen som har samme problemet eller vet hvordan det kan fikses, gi lyd så setter jeg stor pris på det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...