Gå til innhold

Sony DCR TRV 80


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt trv80 pga størrelsen er greiere (liker ikke ringfinger på zoomen) og du har manuell kontroll over lukkerhastighet også, noe du ikke har på pc330. Når det gjelder widescreen tror jeg både trv80 og pc330 (og pc105) har av den "bra" typen hvor du får brukt hele brikken, i stedet for å croppe vekk deler av et 4:3-bilde (noe som er ekstremt mye dårligere).

 

Men jeg vet at du kommer til å bli fornøyd med et hvilket som helst av de kameraene uansett.

Lenke til kommentar

Hvem sa at PC330E er så mye bedre enn trv80. Trv80 har for eksempel mye større LCD skjerm (3,5"mot 2,5" på 330). Trv 80 er bedre å holde. Ligger rette veien i hånda og har en god størrelse. Tipper at bildekvaliteten er omtrent lik.

Så hvorfor skal en betale flere tusen ekstra for PC330E.

Lykke til med kamerakjøpet.

Mvh Isen *grin* :mrgreen: *grin*

Lenke til kommentar

kjempebra- dere har overtalt ham til å kjøpe et gammelt kamera til 12000! fordi det ligger bedre i hånden!

 

herregud.

 

at kameraet ligger bedre i hånden er en smakssak og det er helt klart en tilvenningssak- du blir vant til det, tar deg max 1 uke og alt føles mer naturlig..

Endret av coban
Lenke til kommentar

Jeg er selv i markedet for et nytt kamera og tenker å kjøpe PC120 eller Trv80.

Til dere som synes PC330 er så sykt fancy og "state of the art", kan dere komme med en konkret god grunn til skulle blåse en tre- fire K ekstra på et nytt kamera fremfor forrige modell? Feks.så kom Trv 80 i april 03 og er nå tilgjengelig til 10900 kr. Flere manuelle instillingsmuligheter, like bra videokvalitet og du har råd ekstra batterier og en tele- eller widekonverter i tillegg.

Det eneste jeg kan se er muligheten til å ta bedre stills iom. at PC330 har 3 mp. Ut i fra det jeg ser er videokvaliteten ikke nevneverdig bedre på PC330, og selv om det har fått en 1/3" ccd så er det ikke mer lyssterkt enn foregående kameraer. Og touchscreen menyer synes jeg egentlig ikke funker så bra til mine formål uansett.( Desverre er ikke dette til å komme utenom på Trv 80, om jeg fant det ville jeg endog kjøpt Trv 50 som er ennå eldre men har skikkelige knapper til å styre menyen).

PC 120 har veldig bra kvalitet på videobildene og det eneste som trekker ned er at det ikke har "ekte" 16:9 modus. Du får dette for 9900 i butikken og dette må sies å være et knallbra kjøp.

Om du liker tradisjonelle kameraer eller "stående" modeller er en smaksak, men det er en kjennsgjerning at jo mindre kameraet er jo vanskeligere er det å holde det i ro.

Og om du ser på kamerakjøp som en investering kommer du neppe godt ut av det uansett, nyprisen faller så fort at før du har rukket å bli lei av kameraet så er det så billig at ingen gidder å kjøpe ditt brukte for en god pris uansett. Tror faktisk det er smartere å kjøpe et kamera som har vært ute en stund enn å hive seg på det aller nyeste som er nødt til å stupe i pris i løpet av det neste 1-1,5 året.

Lenke til kommentar

kameraprisene stuper uansett, det er ikke snakk om tre fire tusen- men snarere to tusen kroner i forskjell.

 

man får med en penn som man kan bruke til touchscreen hvis man ikke gidder å bruke henda.

 

klart det er investering- alt er investering. du investerer penger i et kamera som du ønsker å bruke i lengst mulig tid. å bruke to tusen kroner ekstra nå kan kanskje forlenge livløpet til kameraet i tre år til..

 

hvis du først i i high-end segmentet for forbrukere så har du sikkert råd til å legge ut 2000 til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...