Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Startet nylig med P-piller


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg startet nylig på p-piller, men på brettet mitt sto det ukedager. Derfor begynte jeg på dag torsdag, siden jeg fikk mensen på en torsdag. Etter det har jeg brukt pillene som er i rekkefølge etter torsdagen. Når jeg nå kommer til den pillefrie uken, skal jeg da ta de første mandag-tirsdag-onsdag (som er først i brettet) eller kan jeg gå rett på den pillefrie uken og starte på mandag på nytt brett etterpå? 

 

Tusen takk for alle svar! <3 <3 Det betyr mye! <3  :) 



Anonymous poster hash: b7ee8...579
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg mann, og kun en god observatør, men kommer ikke dette litt ann på hvilke type piller du benytter?

 

Ut i fra det du skriver, så regner jeg med du benytter et brett med 21 piller. Den "pillefrie uken" er uken hvorav blødningen starter. Hvis ønsket blødning, slutt med pillen i denne uken. Hvis ikke ønsket, håpp over til neste brett.

 

dagene er bare for ordens skyld. Finnes også brett med 28 piller, hvorav 7 av disse er sukkerpiller som skal taes under menstrasjon (eventuelt, hvis blødning ikke ønskes, håpp over til neste brett)

 

Lykke til, husk at helsesøster er tiljengelig frem til du er 20 år. Kan være lurt å ta en visitt der for øverig orientasjon. Helsesøster har også mulighet til å skrive ut resept for p-piller, og komme med eventuelle anbefalninger, og kan følge opp eventuelle bi effekter, da dette skal være svært vanlig de første 2-3 mnd. 

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke svaret på spørsmålet ditt, men vil legge til dette: Jeg fraråder deg fra å hoppe over menstruasjon over lang tid. Jeg er ingen utdannet lege eller helsesøster av noe slag, men jeg regner med at det kan være skadelig for kroppen.

 

Anbefaler deg også å spørre helsesøster eller legen din om dette. Jeg går på Loette 28, og jeg tar hver nye "uke" på brettet (hver syvende pille) på samme ukedag som jeg begynte forrige uke. Jeg vet ikke hva slags piller du går på, men jeg tror det er ulikt for ulike typer piller.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...