anderfo Skrevet 11. november 2003 Skrevet 11. november 2003 (endret) Jeg har et Mustek 22M WLAN PCMCIA-kort som jeg ikke får til å virke. Av og til fungerer det, men vanligvis blir ikke kortet "oppdaget" av den bærbare (Amilo D med WinXP Home) når jeg setter det inn. Jeg går inn i Enhetsbehandling, og der står det at kortet ikke finner nok ledige ressurser for å fungere. Ifølge "feilsøking..." må jeg da deaktivere andre enheter som bruker samme ressurs, men jeg har prøvd meg fram i Enhetsbehandling uten å klare å finne ut av dette. Det står et forslag om å sortere etter ressurser o.l. for å finne ut hvilke enheter som bruker samme ressurser som WLAN-kortet, men da klarer jeg ikke å finne WLAN-kortet (antakelig fordi kortet ikke bruker noen ressurser i det hele tatt). Jeg har skaffet et screenshot fra Enhetsbehandling om det kan hjelpe: her Her har jeg krysset av for å vise skjulte enheter, for da dukket det opp endel flere. Det ser ut til at WLAN-kortet har vært installert flere ganger, så jeg prøvde å deaktivere de gamle versjonene (men jeg får ikke lov av winXP til å avinstallere dem, hehe). Hvis jeg tar ut kortet og setter det inn på nytt, eller prøver å avinstallere driverne og installere dem på nytt, blir kortet fortsatt ikke oppdaget. Men et par dager senere funker det kanskje i et kort øyeblikk...svært ustabilt, med andre ord. I går virket kortet i 5 minutter; da omstartet maskinen av seg selv, og etterpå ble kortet isolert igjen. Hjelp meg! Endret 11. november 2003 av anderfo
anderfo Skrevet 12. november 2003 Forfatter Skrevet 12. november 2003 Nå fikk jeg kortet til å virke et øyeblikk, og jeg fikk tatt ny screenshot av Enhetsbehandling og sorterte etter ressurstyper: her og her Kan dette hjelpe meg til å finne ut hvor konflikten er?
anderfo Skrevet 16. november 2003 Forfatter Skrevet 16. november 2003 Fortsatt ingen som har noen tips?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå