Gå til innhold

Gaming tastatur - og mus til PS4 (trådløs/kabel?)


johan92

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter både gaming - tastatur og mus som jeg har tenkt til å koble opp mot min ps4. Avstanden til konsollen og tven er 3-3,5m. Har lest litt rundt om på nettet der noen påstår at "vanlig" trådløs tastatur og mus ikke vil fungere på denne avstanden og at jeg må heller kjøpe noen som har bluetooth. Er dette bare bulls* eller ligger det noe i det? På den andre siden, er det markerbart større forsinkelser på å bruke trådløs framfor kabel da det kommer til å bli brukt litt i endgame? En annen måte er jo å kjøpe et par usb forlengere, men da blir det kanskje større forsinkelser og det allikevel ikke er bedre enn trådløs? + det er ikke mye estetisk fint med lange kabler over stuen...

Har dere noen erfaringer rundt dette?
Fyr løs, er takknemlig for alle svar da jeg ikke har erfaring rundt dette.

Tilslutt, er det noen tastatur og mus dere kan anbefale mtp dette?
Ingen budsjett.smile.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ps4 støtter ikke mus og tastatur.

Det er mulig å kjøpe adaptere som gjør det mulig, men disse er ganske dyre og gir ikke samme feelingen som pc.

hadde "xim edge + razer abyssuss"  på min ps3, og det var jeg veldig fornøyd med.

 

xim4 koster fort 1600,-+frakt, da trenger du i tillegg mus og tastatur. :S

 

ps: "xim egde" funker ikke på ps4

Endret av Failbar
Lenke til kommentar

 

PS4 støtter mus og tastatur, men det er kun enkelte spill som har støtten. Spill som War Thunder fungerer utmerket. Legger ved en link som kanskje kan gi deg svar.

 

https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/5087/~/use-keyboard-and-mouse-with-ps4

Finnes det noen oversikt over hvilkene spill som støttes?

 

Det har jeg dessverre ingen oversikt over. Det jeg vet er at det har blitt annonsert et offisielt PS4 tastatur som skal støtte de fleste FPS. http://www.digitaltrends.com/gaming/tac4-ps4-keyboard-mouse/

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

ps 4  støtter tastatur og mus ja men er kun et fåtall av spill som støtter dette da dette vil gjøre mange spill lettere slik som fps osv.

går ann og kjøpe ett adapter som lurer ps4 til og tro att mus/tastatur er en kontroll hvis du vill cheate....

 

slik som jeg forstår det så er den en del spill som støtter tastatur som en måte og chatte med. 

 

og etter hva jeg har funnet ut så er det bare mmo som lar deg bruke tastatur og mus til og faktisk spille med 

 

DC universe 

FFXIV

EOS

warframe 

warthunder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...