Gå til innhold

Hjelp ny pc 7-8k


Anbefalte innlegg

Budsjettet er på 7-8k og pcen skal brukes til LOL og cs go. Så det jeg lurer på hvor mye må jeg ut med for og kjøre cs go på 300fps. Jeg har lyst til og ha oppgraderings muligheter i fremtiden også. Jeg har mus skjerm tastatur osv. Det MÅ være med windows i budsjettet har egentlig ikke peiling på pc. Kan sikkert bygge selv hvis nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Viss du er interessert i å bygge din egen pc til 7-8k så vil jeg anbefale deg å ta denne lista som utganspunkt http://www.prisjakt.no/list.php?l=95418&view=m

6 464,- Du må legge til ønsket operativsystem, og kanskje du ønsker alt fra samme butikk. Så da blir det nok i den øvre del av budsjettet ditt.

 

Anbefaler deg også å spille CS:GO med en 144hz skjerm om kjører 60hz fra før. Betydelig stor forskjell om du tar det litt mer seriøst enn casual.

 

300 fps? mener du 30fps?

 

Om du spiller CS:GO med 30 fps er du langt ute å kjører.

Endret av Chris1989.
Lenke til kommentar

Hei. Viss du er interessert i å bygge din egen pc til 7-8k så vil jeg anbefale deg å ta denne lista som utganspunkt http://www.prisjakt.no/list.php?l=95418&view=m

6 464,- Du må legge til ønsket operativsystem, og kanskje du ønsker alt fra samme butikk. Så da blir det nok i den øvre del av budsjettet ditt.

 

Anbefaler deg også å spille CS:GO med en 144hz skjerm om kjører 60hz fra før. Betydelig stor forskjell om du tar det litt mer seriøst enn casual.

 

 

300 fps? mener du 30fps?

Om du spiller CS:GO med 30 fps er du langt ute å kjører.
Har den "pakken" alt jeg trenger for og spille ? Hvis du ikke regner med opperativsystemet og mus skjerm osv ? Endret av ?nooben?
Lenke til kommentar

 Burde jeg vente til windows 10 kommer for så og kjøpe det istedenfor 8?

 Nei du trenger ikke å vente. Du kan oppgradere til windows 10 senere, gratis.

 

 

Har den "pakken" alt jeg trenger for og spille ? Hvis du ikke regner med opperativsystemet og mus skjerm osv ?

 

 

Ja det eneste som mangler er operativsystem og dvd rom

https://www.komplett.no/asus-dvd-writer-drw-24f1st/798971#productinfo

Lenke til kommentar

 

 

Burde jeg vente til windows 10 kommer for så og kjøpe det istedenfor 8?

Nei du trenger ikke å vente. Du kan oppgradere til windows 10 senere, gratis.

Har den "pakken" alt jeg trenger for og spille ? Hvis du ikke regner med opperativsystemet og mus skjerm osv ?

 

Ja det eneste som mangler er operativsystem og dvd rom

https://www.komplett.no/asus-dvd-writer-drw-24f1st/798971#productinfo

Hvor lang tid tar installering av windows og hvor lang tid ? Hvor mange fps vil pcen få på cs og evt andre spill som bf4 og evolve ? Endret av ?nooben?
Lenke til kommentar
Hvor lang tid tar installering av windows og hvor lang tid ? Hvor mange fps vil pcen få på cs og evt andre spill som bf4 og evolve ?

 

Installeringen tar ikke så lang tid, kanskje 15-20 min? du har jo ssd i den pakken og du gjør jo det bare en gang, med mindre du formaterer ofte. I CS GO  vil du nok få max fps som er på 300 om jeg ikke tar feil. Uansett om du ikke hadde fått nøyaktig 300 så hadde du ikke merka forskjell. Skjermkortet er mer enn godt nok for CS:GO. Når det gjelder BF4 vil jeg tippe rundt 50-60fps, Evolve skjenner jeg ikke til men det bør ikke være noe problem der heller.

Endret av Chris1989.
Lenke til kommentar

 

Hvor lang tid tar installering av windows og hvor lang tid ? Hvor mange fps vil pcen få på cs og evt andre spill som bf4 og evolve ?

 

Installeringen tar ikke så lang tid, kanskje 15-20 min? du har jo ssd i den pakken og du gjør jo det bare en gang, med mindre du formaterer ofte. I CS GO vil du nok få max fps som er på 300 om jeg ikke tar feil. Uansett om du ikke hadde fått nøyaktig 300 så hadde du ikke merka forskjell. Skjermkortet er mer enn godt nok for CS:GO. Når det gjelder BF4 vil jeg tippe rundt 50-60fps, Evolve skjenner jeg ikke til men det bør ikke være noe problem der heller.
Takk for hjelp men må spørre deg enda et spørsmål... Hva med oppgraderings muligheter ? Og hvis du skulle tippe fps på gta v ?
Lenke til kommentar
Takk for hjelp men må spørre deg enda et spørsmål... Hva med oppgraderings muligheter ? Og hvis du skulle tippe fps på gta v ?

 

 Det er ikke noe problem å bytte grafikkkort senere. Om du vil kjøre flere grafikkkort i SLI senere ville jeg gått for et større kabinett og dyrere hovedkort, samt litt mer kraft i strømforsyningen. Da snakker vi et par tusenlapper ekstra. Det er også bare 2 slots for minne, men det er mulig å bytte til 2x 8gb istedenfor 2x 4gb som det er oppført i lista nå. Klarer nok 50-60 fps ish i GTA, kommer jo litt ann på hvor high settings du kjører også.

Endret av Chris1989.
Lenke til kommentar

 

Takk for hjelp men må spørre deg enda et spørsmål... Hva med oppgraderings muligheter ? Og hvis du skulle tippe fps på gta v ?

 

Det er ikke noe problem å bytte grafikkkort senere. Om du vil kjøre flere grafikkkort i SLI senere ville jeg gått for et større kabinett og dyrere hovedkort, samt litt mer kraft i strømforsyningen. Da snakker vi et par tusenlapper ekstra. Det er også bare 2 slots for minne, men det er mulig å bytte til 2x 8gb istedenfor 2x 4gb som det er oppført i lista nå. Klarer nok 50-60 fps ish i GTA, kommer jo litt ann på hvor high settings du kjører også.

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Hei. Viss du er interessert i å bygge din egen pc til 7-8k så vil jeg anbefale deg å ta denne lista som utganspunkt http://www.prisjakt.no/list.php?l=95418&view=m

6 464,- Du må legge til ønsket operativsystem, og kanskje du ønsker alt fra samme butikk. Så da blir det nok i den øvre del av budsjettet ditt.

 

Anbefaler deg også å spille CS:GO med en 144hz skjerm om kjører 60hz fra før. Betydelig stor forskjell om du tar det litt mer seriøst enn casual.

 

300 fps? mener du 30fps?

 

Om du spiller CS:GO med 30 fps er du langt ute å kjører.

Oja, spiller ikke CS GO, mest battlefield og andre titler. Hvorfor trenger man 300fps foresten? er ikke 60 fps maksimum på vanlige skjermer?

Endret av kathir28
Lenke til kommentar

 

 

Hei. Viss du er interessert i å bygge din egen pc til 7-8k så vil jeg anbefale deg å ta denne lista som utganspunkt http://www.prisjakt.no/list.php?l=95418&view=m

6 464,- Du må legge til ønsket operativsystem, og kanskje du ønsker alt fra samme butikk. Så da blir det nok i den øvre del av budsjettet ditt.

 

Anbefaler deg også å spille CS:GO med en 144hz skjerm om kjører 60hz fra før. Betydelig stor forskjell om du tar det litt mer seriøst enn casual.

 

 

300 fps? mener du 30fps?

Om du spiller CS:GO med 30 fps er du langt ute å kjører.

Oja, spiller ikke CS GO, mest battlefield og andre titler. Hvorfor trenger man 300fps foresten? er ikke 60 fps maksimum på vanlige skjermer?

I cs go må man nesten ha 200-300fps fordi de fleste spiller på 144hertz monitor så hvis man planlegger å gå "pro" trenger man en 200-300 så jeg sa 300 fordi da holder den til andre spill

Lenke til kommentar

Enig med Khaza.

 

Hvis du har en 144 Hz skjerm vil du ikke merke forskjell om du har 144 eller 300 fps. 

 

Et lite aspekt som er nevnt å nevne er at veldig få mennesker har en reaksjonstid på under 0,1 sekund, som igjen underbygger at du ikke vil merke forskjell på 144 og 300 fps. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...