Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hola amigos!

 

Har et spm angående venteliste på videregående ettersom dette er noe jeg aldri har vært borti før. Jeg har fullført videregående med generell studiekompetanse (2013). Har i ettertid studert i utlandet og i Norge, men har alltid falt tilbake på å ville forbedre karakterene mine for å komme inn på ernæring/medisin/fysioterapi.

 

Jeg har tatt en del privatisteksamener som har gått fint, samt gått på Danielsen Intensivgymnas - men tok alt for mange fag på en og samme tid og har derfor sett meg nødt til å sette ned tempoet for å klare å gjennomføre. Derfor har jeg søkt meg inn på realfagslinjen ved to lokale videregående skoler og har fått tildelt skoleplass ved ønske nr. 2. Etter første opptak sto jeg på 21. plass på venteliste til ønske nr. 1 - nå, etter andre opptak står jeg på en 9. plass.

 

Har jeg sjanse i havet til å komme inn på 3. opptaket eller er slaget tapt? Det er 5 klasser om det skulle være relevant og i og med at jeg ikke har skolerett er jeg sistemann på lista.

 

Det som er så surt at skolen jeg vil inn på er 5 min gåtur unna, skole nr. 2 er 30 min unna med bil  :confused:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hola amigos!

 

Har et spm angående venteliste på videregående ettersom dette er noe jeg aldri har vært borti før. Jeg har fullført videregående med generell studiekompetanse (2013). Har i ettertid studert i utlandet og i Norge, men har alltid falt tilbake på å ville forbedre karakterene mine for å komme inn på ernæring/medisin/fysioterapi.

 

Jeg har tatt en del privatisteksamener som har gått fint, samt gått på Danielsen Intensivgymnas - men tok alt for mange fag på en og samme tid og har derfor sett meg nødt til å sette ned tempoet for å klare å gjennomføre. Derfor har jeg søkt meg inn på realfagslinjen ved to lokale videregående skoler og har fått tildelt skoleplass ved ønske nr. 2. Etter første opptak sto jeg på 21. plass på venteliste til ønske nr. 1 - nå, etter andre opptak står jeg på en 9. plass.

 

Har jeg sjanse i havet til å komme inn på 3. opptaket eller er slaget tapt? Det er 5 klasser om det skulle være relevant og i og med at jeg ikke har skolerett er jeg sistemann på lista.

 

Det som er så surt at skolen jeg vil inn på er 5 min gåtur unna, skole nr. 2 er 30 min unna med bil  :confused:

Litt off topic men;

Hvor gammel er du?

Har du studert medisin utlandet, hvor lenge? Og hva motiverer deg til å starte på nytt her i noreg. :)

Lenke til kommentar

 

*snip*

Litt off topic men;

Hvor gammel er du?

Har du studert medisin utlandet, hvor lenge? Og hva motiverer deg til å starte på nytt her i noreg. :)

 

Jeg er 20, født i 1994 såå fyller 21 i år. Jeg har ikke studert medisin i utlandet, så starter ikke på nytt  :p Mer et slags to skudd i blinde hvor jeg prøvde å studere noe annet enn det jeg egentlig ville og det er det jo ikke noe poeng i og som nevnt i førstepost så har jeg bare generell studiekompetanse fra før av - med andre ord ikke kvalifisert til å studere medisin noensteds :)

Endret av t0nje
Lenke til kommentar

Update [for spesielt interesserte]: Sendte skolen en melding og her er svaret jeg fikk:

 

Bevegelsen mellom inntakene har jeg liten oversikt over. Vi får listene etter siste inntaket. De siste årene har det vært en bevegelse på 3-6 plasser, men så har noen takket nei, og i fjor fikk nr 11 på ventelista tilbud. Men dette er veldig ulikt fra år til år.

 

 

Håpe, håpe, håpe  :dremel: 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...