SuperJan Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 Tenkte jeg og en kamerat skulle prøve å ha et firewire nettverk. Men jeg har bare en firewire kabel med en stor plugg og en liten plugg i den andre enden. Er det en sånn kabel jeg skal ha, eller trenger jeg en med to store? En ting til. For å konfigurere det, er det helt likt som TCP nettverk? IP og slikt? På forhånd takk, Jan-Sølve :-)
Calm Skrevet 9. november 2003 Skrevet 9. november 2003 Tenkte jeg og en kamerat skulle prøve å ha et firewire nettverk. Men jeg har bare en firewire kabel med en stor plugg og en liten plugg i den andre enden. Er det en sånn kabel jeg skal ha, eller trenger jeg en med to store? En ting til. For å konfigurere det, er det helt likt som TCP nettverk? IP og slikt? På forhånd takk, Jan-Sølve :-) Det spørs vel litt på hva slags inngang kompisen din har på sin PC... De fleste stasjonære med FireWire har flere store, mens jeg på min bærbare kun har 1 liten. Tror konfigureringen stort sett er lik som vanlig nettverk... det avhenger litt av maskinen din og oppsettet ditt. På laptop'en min fungerer FireWire porten/kontrolleren som en egen nettverksenhet, men jeg har satt maskiner som kjører FireWire og det "vanlige" nettverksadapteret i et slags MAC-bridge oppsett hvor begge tilkoblinger deler MAC adresse og innstillinger for protokoller etc...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå