Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oppkjøring del 2 (daglig kontroll, kjøring i trafikk)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg strøk første gang på oppkjøringen til lett mc for en måned siden. Sensor sa jeg brukte for lang tid på å kjøre ut i kryss rundkjøringer etc og jeg gjorde en del småfeil her og der. Var veldig nervøs i tillegg så det var ikke en så veldig hyggelig opplevelse

Må vere kjedelig å stryke.. Har du fått ny oppkjøringsdato, eller har du fått lappen? Kva meiner du med småfeil? :p Var sensor nøyen på speilbruk, sjekke blindsone (dødvinkel) osv?

Lenke til kommentar

Må vere kjedelig å stryke.. Har du fått ny oppkjøringsdato, eller har du fått lappen? Kva meiner du med småfeil? :p Var sensor nøyen på speilbruk, sjekke blindsone (dødvinkel) osv?

Ja det er jævlig kjedelig å stryke for å si det sånn, haha. Unner ingen å stryke på oppkjøring. Jeg har ny oppkjøring i morgen, fem uker senere.

Sensor er veldig nøye på at du må sjekke blindsonen når du kjører ut av kryss rundkjøringer etc. og sjekke speilene ofte, og da må man snu på hodet så sensor ser det, siden han ikke kan se øynene dine.

Det jeg gjorde feil, ja hvor skal jeg begynne haha, jeg kjørte i 60 der det var 50, dumt av meg selvfølgelig. Jeg kjørte mer i høyre enn venstre hjulspor og jeg stod for lenge å ventet før jeg kjørte ut i kryss osv. Jeg skylder ikke på noen andre enn meg selv for dette selvfølgelig. Men uansett, kjipt. Lykke til på din oppkjøring og jeg håper du består! Husk vikeplikt, fotgjengere, hold fartsgrensa og snu på hodet når du ser i speil

Lenke til kommentar

Må vere kjedelig å stryke.. Har du fått ny oppkjøringsdato, eller har du fått lappen? Kva meiner du med småfeil? :p Var sensor nøyen på speilbruk, sjekke blindsone (dødvinkel) osv?

Ja det er jævlig kjedelig å stryke for å si det sånn, haha. Unner ingen å stryke på oppkjøring. Jeg har ny oppkjøring i morgen, fem uker senere.

Sensor er veldig nøye på at du må sjekke blindsonen når du kjører ut av kryss rundkjøringer etc. og sjekke speilene ofte, og da må man snu på hodet så sensor ser det, siden han ikke kan se øynene dine.

Det jeg gjorde feil, ja hvor skal jeg begynne haha, jeg kjørte i 60 der det var 50, dumt av meg selvfølgelig. Jeg kjørte mer i høyre enn venstre hjulspor og jeg stod for lenge å ventet før jeg kjørte ut i kryss osv. Jeg skylder ikke på noen andre enn meg selv for dette selvfølgelig. Men uansett, kjipt. Lykke til på din oppkjøring og jeg håper du består! Husk vikeplikt, fotgjengere, hold fartsgrensa og snu på hodet når du ser i speil

Ok, takk for tips! Lykke til, til deg og (om du ikkje har hatt oppkjøringa allerede)! Du får gi beskjed om du bestod eller ikkje :)

Lenke til kommentar

 

 

Nei, han pirket ikke noe særlig denne gangen. Når har du oppkjøring?

Onsdag

 

har ferdighets prøven imorgen på a2 og trafikale delen på tosdagen :D håper jeg består imorgen :)

 

Ferdighetsprøva er ikkje noke stress.. :) Du får ha lykke til! :) So får du gi beskjed korleis det gikk  :thumbup:

Lenke til kommentar

 

 

 

Nei, han pirket ikke noe særlig denne gangen. Når har du oppkjøring?

Onsdag

 

har ferdighets prøven imorgen på a2 og trafikale delen på tosdagen :D håper jeg består imorgen :)

 

Ferdighetsprøva er ikkje noke stress.. :) Du får ha lykke til! :) So får du gi beskjed korleis det gikk  :thumbup:

 

Bestod :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...