Gå til innhold

[Løst] Hjelp til oppgradering av gaming pc


Anbefalte innlegg

God dag/aften, jeg har hatt min stasjonære gaming pc(Bob) siden konfirmasjonen min for 5 år siden, og tiden er inne for å spice den opp litt.

 

 

Bob's stats:

 

Kabinett: Cooler Master

Hovedkort: MSI (MS 7640)

Skjermkort x2: AMD Radeon HD 6800 Series

Prosessor: AMD Phenom II X6 1100T Processor (3.3 GHz)

Minne: 8.2GB

 

Bob hadde antivirus program de to første årene, etter det har han vert eksponert for en del virus. Nå er han tregere enn min oldemor på 93 år. Jeg tenker å fikse dette med en ny versjon av Windows 7 Professional. Som er svin dyrt! Oså ett nytt antivirus program.

Ettersom at Bob's vifte lager mer lyd enn en boeing 737 bestillte jeg meg ett vannkjølings system fra Cooler Master (tror jeg). Dette systemet hadde en defekt og resulterte nesten i en svidd cpu. Så da var det tilbake til bråket.

 

 

Så da er sprøsmålet: Hva skal jeg kjøpe ?

 

Tar gjerne imot tips på hvordan jeg kan anskaffe meg os og antivirus program til billigst penge/kostnads fritt. Utenom det er ikke penger ett stort problem, er mer interessert i å spytte i litt mer for ett bedre resultat.

 

Bob vil bli brukt til kravstore spill, photoshop, after effects, premiere pro osv.

 

Takk på forhånd,

Mvh. Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner flere gode alternativer her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470&page=1

 

Spørsmålet er vel hvor mye penger du ønsker å legge i det. 

 

Er forresten ikke lenge til Windows 10 kommer, kan være verdt å se på. For min del fungerer Windows eget antivirus software helt fint. 

Er sikkert en grei guide i forbindelse med ett nytt kjøp av pc. Jeg er mer interessert i å finne ut hvilke oppgraderinger jeg bør gjøre, og hva som er kompitabel med det som er fra før. 

Lenke til kommentar

Er sikkert en grei guide i forbindelse med ett nytt kjøp av pc. Jeg er mer interessert i å finne ut hvilke oppgraderinger jeg bør gjøre, og hva som er kompitabel med det som er fra før. 

 

 

 

Som nevnt over her, burde nok alt byttes ut. Ram kan kanskje brukes videre.

 

Har du et budsjett?

Lenke til kommentar

 

Er sikkert en grei guide i forbindelse med ett nytt kjøp av pc. Jeg er mer interessert i å finne ut hvilke oppgraderinger jeg bør gjøre, og hva som er kompitabel med det som er fra før. 

 

 

 

Som nevnt over her, burde nok alt byttes ut. Ram kan kanskje brukes videre.

 

Har du et budsjett?

 

Og bygge ny pc er litt i overkant av hva jeg så for meg med tanke på lommeboken. Men om det kunn er ram og kabinett jeg kan bygge videre med, kommer jeg nok til å gå for det. Men det får vente til etter nyåret. 

 

Takk for hjelpen uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...