Lord haugnes Skrevet 28. mai 2015 Skrevet 28. mai 2015 Hei Jeg har snart konfirmasjon og har tenkt til å kjøpe en crosser. Jeg har bare kjørt et par turer før på crosser, og lurer på hvor stor jeg bør velge og om noen vet om noen som selger en. Jeg tror jeg ikke skal kjøre noe på bane, men i skogen eller jordet. Takk på forhånd.?
Gjest Slettet+5132 Skrevet 28. mai 2015 Skrevet 28. mai 2015 Det første du bør gjøre er å bestemme deg for om du vil ha to-takt eller fire-takt. To-taktere leverer en hel del mer effekt enn fire-taktere, men de bruker også utrolig mye mer bensin. Hvis du kan og liker å skru ville jeg gått for to-takt, siden de er veldig enkle å skru på. Serviceintervallene er relativt høye på crossere, så regn med å ha den på service et par ganger i ditt eie. Når du først blir ordentlig flink blir det kjedelig å kjøre små sykler på jordet, ville iallefall tittet på en 125 to-takt eller en 250 fire-takt i første omgang. Men det kommer litt an på hvor lenge du vil beholde sykkelen. Husk at du om et par år skal ha bil og kanskje moped eller lett-sykkel, men jeg skal ikke gå inn på økonomi nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå