Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+0987123

Kommunikasjon a - la knute på tråden .Hos noen offentlige etater synes dette å være standard fortsatt.

Godt fanget.

 

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Her var det litt av ett sammensurium :-) Har en sånn en i nærheten her også, og det er ikke noe spesiellt vakkert syn. Men, på bilde derimot vekker det nysgjerrighet og interesse. Flott fanget !

 

Energiloven gir alle husstander rett til strøm. Kabel-TV, telefon og internett, omfattes ikke av denne loven. Det er visstnok strømnettselskapene som regulerer oppheng av slike kabler, gjennom såkalte fellesføringsavtaler med aktuelle tele- TV- og nettselskap. Det skal imidlertid innhentes tillatelse fra berørte grunneiere. I prinsippet kan altså grunneier sette ned foten, men risikerer da krangel med naboen, som da ikke får sin ønskede internettløsning f.eks. Når kabel allikevel settes opp, uten tillatelse av grunneier, forklares dette med "at det da må ha skjedd en glipp".

I Østfold må det ha skjedd mange glipper, for disse som er avbildet her finnes det utrolig mange av. For man kan da ikke tro at så mange østfoldinger synes dette pryder miljøet. Kanskje man skulle risikere en real nabokrangel gitt !!

 

Mvh. Lisbeth.

Lenke til kommentar

Ja, der fant du et bra motiv. Minner meg om India hvor det er enda verre.

Kanskje får jeg se om jeg har eksempler å presentere en dag.

Litt pirk:

Fjern den vesle til venstre for stolpen akkurat i nedre bildekant.

Jeg ville fjerna den nederst på høyre side av stolpen også, men innser at det kan fort bli en smaksak.

Å plassere stolpen midtskips her funker jo som bare det.

En versjon med kutt til venstre og litt mer med til høyre ville jo plassert stolpen omtrent i det gyldne snitt og gitt en annen spenning i bildet. Så der har du altså en V2.

 

Roar

Lenke til kommentar

Ja, der fant du et bra motiv. Minner meg om India hvor det er enda verre.

Kanskje får jeg se om jeg har eksempler å presentere en dag.

Litt pirk:

Fjern den vesle til venstre for stolpen akkurat i nedre bildekant.

Jeg ville fjerna den nederst på høyre side av stolpen også, men innser at det kan fort bli en smaksak.

Å plassere stolpen midtskips her funker jo som bare det.

En versjon med kutt til venstre og litt mer med til høyre ville jo plassert stolpen omtrent i det gyldne snitt og gitt en annen spenning i bildet. Så der har du altså en V2.

 

Roar

 

Tusen takk for gode råd og tips igjen Roar. Bildet ble mye bedre synes jeg. . Jeg er så ufattelig treg i nøtta, og gjør bommerter gang på gang, Jeg ser det liksom ikke av meg selv når jeg har et bilde jeg skal jobbe med. Men man kan jo håpe at det sklir inn en eller annen gang. Det er alltid håp i hengende snøre :D

 

Mvh Lisbeth.

Lenke til kommentar

Likte best stolpen i det gylne snitt enn senter. Perspektivet viser at du må ha tatt bildet i noke lik høgde her, altan eller liknande(kombinert med lav stolpe)?

 

Idag er det heller vanlig med 1 bolt gjennom som har fleire anker punkt, slik at kablene blir på samme høgdenivå, enn det som visst på bildet. Oppheng er regulert av REN standarden, både E-verk og Telenor kan ha egne stolper(der begge tar plass blir kalt fellesføring),

Lenke til kommentar

Likte best stolpen i det gylne snitt enn senter. Perspektivet viser at du må ha tatt bildet i noke lik høgde her, altan eller liknande(kombinert med lav stolpe)?

 

Idag er det heller vanlig med 1 bolt gjennom som har fleire anker punkt, slik at kablene blir på samme høgdenivå, enn det som visst på bildet. Oppheng er regulert av REN standarden, både E-verk og Telenor kan ha egne stolper(der begge tar plass blir kalt fellesføring),

 

Tusen takk dolten, for hyggelig og informativ kommentar. Stolpen havnet noenlunde i det gylne snitt, takket være Roar Kneppens anbefaling. Bildet er tatt fra ca. 10 meters avstand, og fra bakkenivå. Stolpen er vel ca. 6 meter høy.

 

Mvh Lisbeth.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...