Gå til innhold

Newbie in trøbbel!


AtomSmurf

Anbefalte innlegg

Har en gammel skjett maskin som jeg bruker til DL og Photoshop, et S7-MVP3 hovedkort med en 500 Mhz Amd K6-2 prosessor. Hadde stabilt Win98SE kjørende, men pga virus infeksjon var mange av filene (som f.eks mplayer.exe) ødelagt og systemets funksjonalitet var redusert. Hadde oppdatert Windows via Windos update og var også virus fri.

Fikk den lure ideen idag om og oppdatere til WindowsME. Så gjorde. På slutten, når progress var på 100 prosent, fikk jeg en kræsj og melding om at ME hadde overskrevet system filer med ELDRE filer. Javel, så langt ingen krise. Booter igjen, og nå får jeg ikke opp Windows. Står i promptet med beskjeden:

"This version of Windows runs only on MS-DOS 8.00"

 

Får ikke tak i cd driven der Windows ME ligger og floppyen vil heller ikke la seg til kjenne. Tror floppyen har sagt 'goodbye cruel world' for den lyser bare hele tiden og lager skumle lyder når jeg putter en floppy i den.

 

Arg. Hva anbefaler dere neste steg er? Foruten hagler eller kast fra fjerde etasje? Jeg har følgende plan:

 

Stikker ned på Elkjøp før de stenger i kveld og kjøper ny floppy og kabel. Hvis dette ikke fungerer, så prøver jeg en Zip drive jeg har hjemme og slenger. Hvis dette ikke fungerer så må jeg vurdere og bytte ut hovedkort siden kansje det er disk kontrollern som streiker.

 

Men før jeg setter kabelen inn i floppyen, rød stripe mot 1 dvs rødt mot høyre? Og jeg hadde en annen floppy jeg prøvde, men den manglet en pinn. Stupid question follows: er det nok til at den ikke funker?

 

Er det noen som selger hovedkort til denne prosessoren enda? Noen som vil selge/gi meg et? :)

 

Stig,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket boot-valgene i BIOS? Hvis ikke-; sjekk!

Når er det floppyen streiker? I Windows.. i POST..? Feil på disketten?

 

WinME er tidenes værste.. oki - litt bedre en win95..

Har du sjangsen så installer Win98 SE på nytt.. gullagodt!

 

Et lite 98' trix;

Brenn en "bootable" cd - og bruk oppstarrtsdisketten fra Win98 som source.

I tillegg legger du inn Orginal installasjonen til Win98SE..

sim salabim! Du har nå en bootable win98se cd! *grin*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...