Gå til innhold

Lofoten, slik jeg ser det - Faen ta olja!

Gjest member-296438

Anbefalte innlegg

Gjest member-296438
Skrevet

Lofoten, slik jeg ser det - Faen ta olja!

Bildet er fjernet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+0987123
Skrevet

Det er ikke bare fordeler med oljeutvinningen , bakdelene må lokalbefolkningen leve (og dø) med.

Vi har jo også paralellen med industrslamm utslipp i Førdefjorden .Det blir som å pisse i buksa når en fryser.

Man skaper noen arbeidsplasser en periode og sitter til slutt igjen med en sterkt forurenset fjord.

Mvh

Alec

Skrevet

Ja, hvem veit - kanskje han tar nordlendingan på ordet.

Han kan jo en dag bli lei av å værra kølfogd der nede i Hades. Han behøver jo ikke pumpe, bare borra høl nedenfra så renner'a nedover. Fyrstikker og lighter trenger'n jo ikke der nede. Der er'e hett nok til å fyre opp olja.

Da kan hu Erna fløtta iskanten så mye hu vil for olja renner feil vei.

Roar

Skrevet

Hei, Pentaxen.

Denne påskriften representerer vel oppfatningen til mange kystbeboere i distrikter der fiske er en av hovednæringene.

Det er mange som frykter konsekvensene av oljeboring / -industri i nordlige farvann, da en evt. ulykke / hendelse med betydelig oljesøl kan føre til katastrofe for kystfisket i mange år framover.

Jeg synes bildet er glimrende, med nordnorske fjell i lett havdis som bakgrunn for det klare ønsket som er sprayet på steinen ! :)

God helg, Pentaxen :)

M v h Albert.

Skrevet

Kommer kanskje ikke under betegnelsen grafitti dette, men et sterkt uttrykk hva vedkommende mener om eventuell oljeutvinning i slike områder. Det å ha påskrifter på store steiner ut mot havet er ikke så uvanlig på disse trakter. På Å står det en tilsvarende stein med påskriften "Å".

Vennlig hilsen Ragnar

Gjest member-296438
Skrevet

Takker for kommentarer:-) Min mening i denne saken skal være usagt......helvete heller, Faen ta olja!

Beklager til de som måtte ha et levebrød av den, men det er noen andre også som trenger noe å leve av.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...