Gå til innhold

Problemer med Adobe plugin i Chrome

Gloms

Anbefalte innlegg

Har i lang tid brukt adobe for å åpne PDF dokumenter i Chrome. Da jeg skulle gjøre det samme i går gik det ikke. Jeg husker at jeg måtte deaktivere Chrome PDF viewer og aktivere Adobe Plugin da jeg begynte å bruke Chrome for å det til å fungere.

Gikk inn i Plugins, men Adobe er ikke på lista lenger. Jeg har søkt rundt og funnet guider til hvordan man kan fikse feilen. Har reinstallert både Chrome og Adobe, gått inn i innstillingene i Adobe og huket av for tillat bruk på internett, logget ut av min Google konto og gått inkognito. Ingenting ser ut til å fungere.

Prøvde å søke i Chrome Store etter Adobe utvidelser, men det finnes ikke. Adobe er standard PDF program og problemet kom helt plutselig. Bruker PCen kun til skolearbeid. 

Har prøvd dette på 3 forskjellige datamaskiner, problemet er det samme på alle.

Når jeg prøver å åpne akkurat den samme PDF filen i Internett Explorer fungerer det så feilen ligger mest sansynlig i Chrome. 

https://support.google.com/chrome/answer/142056?hl=no

Om man trykker på "sjekk om Chrome er problemet" på denne siden blir man videreført til en side som ikke fungerer.

Er det noen her inne som kan hjelpe meg?  

Endret av Gloms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har i lang tid brukt adobe for å åpne PDF dokumenter i Chrome. Da jeg skulle gjøre det samme i går gik det ikke. Jeg husker at jeg måtte deaktivere Chrome PDF viewer og aktivere Adobe Plugin da jeg begynte å bruke Chrome for å det til å fungere.

Gikk inn i Plugins, men Adobe er ikke på lista lenger. Jeg har søkt rundt og funnet guider til hvordan man kan fikse feilen. Har reinstallert både Chrome og Adobe, gått inn i innstillingene i Adobe og huket av for tillat bruk på internett, logget ut av min Google konto og gått inkognito. Ingenting ser ut til å fungere.

Prøvde å søke i Chrome Store etter Adobe utvidelser, men det finnes ikke. Adobe er standard PDF program og problemet kom helt plutselig. Bruker PCen kun til skolearbeid. 

Har prøvd dette på 3 forskjellige datamaskiner, problemet er det samme på alle.

Når jeg prøver å åpne akkurat den samme PDF filen i Internett Explorer fungerer det så feilen ligger mest sansynlig i Chrome. 

https://support.google.com/chrome/answer/142056?hl=no

Om man trykker på "sjekk om Chrome er problemet" på denne siden blir man videreført til en side som ikke fungerer.

Er det noen her inne som kan hjelpe meg?  

Ja, den nye 42 versjonen til chrome har gått over til et nytt api for å styre med plugins så de gamle npapi pluginsene er deaktivert nå som påvirker en stor mengde plugins.

Det er en temp fiks som varer til september når de faser npapi ut fra nettleseren:

Skriv inn - chrome://flags

Søk opp - chrome://flags#enable-npapi (holder å søke npapi)

Aktiver den igjen og start chrome på nytt så er alt som det var før.

Lenke til kommentar

Tusen takk for utrolig bra svar. Fungerte perfekt på min stasjonære PC, men laptopen vil fortsatt ikke åpne PDF filer i Chrome.

Prøvde akkurat det samme på den, men ingen bedring. Avinstallerte Chrome og Adobe, lastet ned nyeste versjon av begge, gikk til "flags" og gjorde endringen der, forsatt ingenting.

Laptopen kjører Windows 8,med Adobe Reader DC og nyeste versjon av Chrome om det har noe og si. Prøvde med Adobe XI også, uten hell.

Kan det være noe med PCen? Finnes det innstillinger på pcen som gjør at dette ikke fungerer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...