BlueBird Skrevet 6. november 2003 Skrevet 6. november 2003 Har et lite problem med kobling av den nye Hansol H950 skjermen min: Den viser rett og slett ikke skjermbilde når pc'en starter opp hvis jeg har den koblet med DVI-kabel til Hercules Radeon 9800SE AIW kortet mitt, men den finner signal når den kommer inn i WindowsXP slik jeg får skjermbilde der... Noen som har hatt det samme problemet? Jeg har forøvrig et Abit NF7-S v2.0 hovedkort hvis det er noe i Biosen jeg må fikse på for at den skal akseptere DVI-kobling til skjerm... Forøvrig så vil ikke H950 driveren fungere helt bra med Windows. Jeg greier å legge den inn helt greit, men etter oppstart forsvinner den og blir byttet med en standard "Plug & Play Monitor" =>veldig irriterende. Can someone help me, please? I would be grateful :-)
Ni kon Skrevet 6. november 2003 Skrevet 6. november 2003 hvilke skjermkortdrivere har du? tipper catalyst driverne. prøv omega driverne og se om problemet ennå er der.
BlueBird Skrevet 6. november 2003 Forfatter Skrevet 6. november 2003 Omega driverne fiksa hvertfall det med at skjermen-driverne forsvant og ble byttet med en "Plug & Play Monitor".... Men jeg har enda ikke funnet ut hvorfor jeg ikke får noe signal når pc'en starter opp (jeg må f.eks koble til VGA-kabel for å kunne gjøre noe i bios-oppsettet). I WindowsXP funker DVI helt fint....
BlueBird Skrevet 6. november 2003 Forfatter Skrevet 6. november 2003 Omegadriverne er noen uoffisielle, "optimaliserte" drivere for skjermkort med ATi-grafikkbrikke. De kan lastes ned fra http://www.omegacorner.com/ Det er første gang jeg har et skjermkort med ATi Radeon grafikkbrikke, så jeg er på ingen måter noen ekspert på dette (enda). De retta hvertfall på noen av problemene mine :
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå