Gå til innhold

Hjelp! Arbeidsledig og i en dårlig situasjon. Noen tips?


Shipping

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er 26 år gammel og har studert/studerer shipping og logistikk. Jeg er ikke ferdig med utdannelsen og har et par hengefag jeg ikke føler jeg får til. Jeg har også et fag jeg har prøvd 3 sjangser på, som jeg da ikke får tatt opp igjen. Dette kan tas på BI, men koster hinnsides med penger. Jeg hadde en bra jobb med årslønn på 430 000, og begynte å komme inn i det jeg ville jobbe med i forhold til studiet. Men pgr av nedbemanning var jeg nødt til å avslutte jobbforholdet. Jeg har også en kjæreste jeg bor med, og han studerer i denne byen. Det er ikke så mange jobber innenfor shipping eller den maritime sektoren lenger i denne byen, og lurer nå på hva jeg skal gjøre. Å flytte herfra er egentlig ikke noe alternativ siden kjæresten ikke kan studere noen andre steder. Husleien og utgiftene er alt for mye.

 

Jeg er på mitt 7ende låne år gjennom lånekassen. 

 

Hva skal jeg gjøre? Ta fagbrev?, gjøre ferdig skole uten penger? 

 

Jeg har søkt på mange rederier og skipping firmaer. Men ingen svar.

 

Håper noen har noen forslag! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Hmm, jeg føler at det er stor gjennomstrømning og utskiftning av kundeservicemedarbeidere i transportbransjen, og ville tro du har en sjans med din erfaring. Men dette har du jo sjekket.

 

Om du tar fagbrev så vil vel typen være ferdig innen den tid slik at dere kan flytte før du har fagbrevet?

 

Hva med å ta en annen type jobb, om ikke fulltid så kan du gjøre studier litt utenom?

 

Kontakt Nav og vikarbyråene om du er desperat.

 

Du har vel krav på dagpenger etter den jobben - så tar du utdannelsen på kveldstid. Penger bør derfor ikke være noe problem.

 

Om Nav setter seg på bakbeina med ledighetstrygd så få deg egen leilighet på papiret, de må betale husleien din inntil en viss sum, og du vil også ha krav på penger til livsopphold. De kan da ikke kreve at dere skal dele utgiftene eller at du skal forsørges av han fordi forholdet offisielt er avsluttet. Du kan da kanskje også få penger til å fullføre utdannelsen. Mulighetene er der om saksbehandler vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...