Gjest member-296438 Skrevet 4. april 2015 Skrevet 4. april 2015 Lofoten, slik jeg ser det - Folk 2 Bildet er fjernet.
Albert Andersson Skrevet 4. april 2015 Skrevet 4. april 2015 Hei, Pentaxen. Fra å være et typisk norsk hodeplagg til bruk ved "ruskevær", er sydvest blitt et internasjonalt begrep, og navnet er oversatt, slik at det på tysk heter Südwester, på nedrlandsk Suidwester, på engelsk Sou'wester og på svensk Sydväst. M v h Albert.
Gjest member-296438 Skrevet 4. april 2015 Skrevet 4. april 2015 Hei, Pentaxen. Fra å være et typisk norsk hodeplagg til bruk ved "ruskevær", er sydvest blitt et internasjonalt begrep, og navnet er oversatt, slik at det på tysk heter Südwester, på nedrlandsk Suidwester, på engelsk Sou'wester og på svensk Sydväst. M v h Albert. Takker for kommentar og utfyllende opplysninger på dette praktiske hodeplagg:-) Lofotens cowboyhatt dette...
luistheghost Skrevet 4. april 2015 Skrevet 4. april 2015 Rart at språkrådet ikke har korrigert benevnelsen til "sørvest". Uansett er det nok vindretningen ved kysten med kraftig vind og nedbør som er opphavet til navnet. Fint, svensk turist? -bjarte.
Ragnar Skj Skrevet 4. april 2015 Skrevet 4. april 2015 Jo, sydvesten er et praktisk plagg når ruskeværet er der. Vennlig hilsen R¤agnar
Roar Kneppen Skrevet 4. april 2015 Skrevet 4. april 2015 Her er visst det meste sagt om både syd, vest og blågule svensker så slipper jeg. Minner meg om en reklameplakat, men kommer ikke på hvilken i farten. Roar
Albert Andersson Skrevet 4. april 2015 Skrevet 4. april 2015 Her er visst det meste sagt om både syd, vest og blågule svensker så slipper jeg. Minner meg om en reklameplakat, men kommer ikke på hvilken i farten. Hei, Roar. Kan det være et reklameskilt / tobakkspakke fra omkring 1950 for Tiedemanns "Karvet Bladtobak" ? Den avbildede fiskeren ble for øvrig registrert som varemerke så tidlig som i 1894. M v h Albert.
Gjest member-296438 Skrevet 4. april 2015 Skrevet 4. april 2015 Her er visst det meste sagt om både syd, vest og blågule svensker så slipper jeg. Minner meg om en reklameplakat, men kommer ikke på hvilken i farten. Hei, Roar. Kan det være et reklameskilt / tobakkspakke fra omkring 1950 for Tiedemanns "Karvet Bladtobak" ? Den avbildede fiskeren ble for øvrig registrert som varemerke så tidlig som i 1894. M v h Albert. Du kan nok ha rett i at dette kunne vært "Tiedemann fiskeren" der han sto og forkynte at "Tiedemann's tobakk er dog den beste". Eller har vel Sydvesten blitt brukt i reklame av mange med kystrelaterte produkter. Noe staut over dette plagget. Ellers lar jeg meg imponere over den kunnskapen du innehar, Albert. Det være seg sydvester, tog, gamle biler, fugler eller hva det måtte være:-)
Fotoskrulla Skrevet 4. april 2015 Skrevet 4. april 2015 Liker at han er litt ubarbert og tøff også jeg! Ellers er det meste sagt før! hahaha! Kom til å tenke på babyen til Kim Kardashian, hun heter North West....hva hvis det kommer et søsken snart? South?
Gjest member-296438 Skrevet 4. april 2015 Skrevet 4. april 2015 Takker for gode kommentarer:-) Var litt redd for at kommentarene skulle gå rett vest......
Anbefalte innlegg