Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

subwoofer & høyttaler til mazda 6 2004


Anbefalte innlegg

Hei, lurte på om Alpine swe-815 er gode subwoofers? en i familien har en ny en han kan selge billig til meg, men vet ikke om de funker bra.

 

vurderer også å bytte ut høyttalerne siden jeg ikke er helt fornøyd med dem. men trenger noen ideer til hva jeg burde bytte til (vet ikke hvilken størrselse jeg trenger på dem heller for at de skal passe)

 

også radioen skurrer veldig ofte og jeg vet ikke hva som er problemet, så trenger jeg bare å bytte antenne ellno for å få det bedre? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høytalerene du velger spiller ikke så stor rolle, det som teller mer er hvordan det passer med det andre utstyret du har og ikke minst rommet (bilen) de skal spille i.

Det er ikke umulig at de billigste høytalerene i butikken spiller mye bedre enn de dyreste. Jeg har vært borti det flere ganger.
På grunn av dette er det veldig lurt å prøve utstyr i din egen bil før du kjøper.

Du kan ikke lese deg til hva som låter best i bilen din, du må prøve deg frem selv.

Høytalere og lydutstyr koster nesten ingenting på finn.no, for en tusenlapp får du lyd som vil tilfredsstille de fleste.

Høytalerene du trenger til bilen er sannsynligvis 5 1/4 eller 6 i størrelse, ta et målbånd og mål de om du er usikker. Når du putter inn nye høytalere må du passe på at de ikke kommer i veien for vinduet når det rulles ned. Tykke høytalere er generelt sett bedre enn tynne, men for å få plass til de må du kanskje bygge ut litt slik at høytalerene stikker litt ut fra døren.
Hvis alt skal se fabrikk-orginalt ut må du gå på en del kompromisser for å finne deler som passer inn. Men det er enklere enn å få større komponenter til å passe.

 

Hvis du får problemer med at lys blinker når du installerer subwoofer kan du skifte til bedre strømkabler under panseret. Har du fremdeles problemer kan du prøve med en brukt kondensator for en hundrelapp eller to, det hjelper sålenge dynamoen ikke er altfor liten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...