Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

når jeg skal bestille adsl fra ngt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg bestilt adsl fra ngt på nette .. så fikk jeg et sånt påloggings navn så jeg kunne se statusen min osv. og der skulle jeg gå gjennom innstalasjonen om jeg hadde analog eller isdn og jeg har analog.. så kom et spm :

Hvor mange telefonuttak har du for din analoge telefonlinje?

Har du kun et telefonuttak, trenger du ikke montør. Da kan ruteren kobles direkte inn i uttaket.

Har du flere uttak kan installasjonen også gjøres selv. Vi anbefaler å bruke en telemontør dersom du ikke er helt sikker på hvordan dette gjøres. Montørtime kan vi bestille for deg på neste side.

Jeg har jo så klart flere (tror jeg) de mener vel sånne som jeg kan koble til tlf er.. Er det vanskelig og gjøre det uten montør eller børde jeg gjøre det selv??

Hva må jeg eventuelt gjøre da??

Jeg trodde det bare var og stikke den inn i et tlf stikkontakt i huset jeg..

Haster litt med svar så,.... takker for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare det at splitteren du får må monteres FØR alle telefonene. Dvs at der kablene kommer inn i huset, må du sette splitteren. Så må telefonene kobles til splitteren i stedet for å være koblet til den første telefonkontakten i veggen (som de sikkert er nå). Gjør du ikke dette, vil telefonene bare ikke virke.

Er ikke noe vanskelig, men har du aldri vært borti kabler i det hele tatt, så spør noen som har ;)

Skrevet

Hvis du ikke har noen ledige uttak, så må du koble med splitter: 1 til Ruter 1 til telefon

Har du flere uttak kan installasjonen også gjøres selv.

Det er kjempe lett

Skrevet
Asså er det bare det som jeg får med ngt som skal kobles sammen en inn og en ut fra pc en.. Eller må jeg inn der som ledningene kommer inn i huset og drit??

kan vel bruke enn hub

Skrevet

I pakken er det som regel en fint illustrert veiledning ja.

Du må inn i kablene i veggen, men det er veldig mye lettere enn det høres ut. Når du ser tegningene, vil du forstå det!

Skrevet

NGT krever montør hvis du har analog og mer enn ett uttak.

Koster kr 998,- i tillegg!

Jeg ble dritforbanna :grumpy: da jeg fikk beskjed om det et par uker etter at jeg hadde bestilt. Takket likevel ja, hadde ikke noe valg. Men så ringte Bravida-mannen meg en dag og spurte om når han skulle komme. Jeg spurte om jeg kunne gjøre det sjøl siden jeg hadde fått alt utstyret, og det var greit. Hvis jeg hadde litt teknisk innsikt så var det null problem.

Og det er utrolig greit :D , bortsett fra at jeg ikke har alt jeg trenger av ekstra kabler, uttak og plugger som sikkert Bravida-mannen hadde hatt lett tilgjengelig i kofferten sin... :grine:

Skrevet
NGT KREVER ikke at du bestiller montør dersom du har flere analoge uttak. Men de er vel behjelpelig med å bestille dette for deg om du ikke vil knote det til selv.
Jeg har 3 analoge, koblet opp selv uten problem.. telefon på alle tre uttakene fungerer fint samtidig med splitter/ADSL.

Så lenge de øvrige uttak er koplet i serie bak hovedinntaket, og linjen splittes ved hovedinntak skal alt gå fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...