Gå til innhold

Reklameinntekter og skjennerelle inntekter, app


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Apple tar 30% av inntektene fra salg av apper og "in app purchase" etter at mva er trukket fra.

 

Eksempel:

Hvis en app koster 9kr i Norge så er det lagt på 25% mva, dvs at inntektene uten mva er 9/1,25=7,20kr

Av dette skal Apple ha 30% og du får 70% som er 7,2*0,7=5,04 kr

 

mva-satsen varierer fra land til land så du tjener ikke det samme på appen i alle land.

 

Reklame får du ved å legge inn en SDK fra en reklameleverandør, f.eks Apple, Google, MobFox e.l. og opprette en konto hos disse.

Da tjener du noen øre hver gang noen klikker på en reklame i appen din.

 

Skal du tjene penger på en reklamefinansiert app må du komme opp med noe som mange vil laste ned. Jeg har bare laget en gratisapp med reklame (fra Google Admob) og det eneste jeg tjener på den er fra oppgraderinger til "pro versjon" som gir flere funksjoner og fjerner reklamen, så jeg vurderer å droppe hele greia og bare la den være gratis for å slippe administrasjon med å registrere "inntekten" fra Google

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei MegLOnsern

Jeg har android developing konto, reklameinntekter får jeg fra admob. 

Jeg er veldig fornøyd får rundt 4000.- kr i mnd

Har ikke hatt noe betalte app, min personlige mening var at betalte app var vanskelige å nå fram til brukere.

 

Reklamen var lett å implementere i android. Brukte bannere og på noen av applikasjoner brukte jeg interstitial ads (full skjerm reklame) man tjener mer med den sist nevnte, men brukere likte dem ikke særlig godt. ;-)

 

 

reklame.png

Endret av robert2015
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...