Gå til innhold

Indøk og ledelse


carl1

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente som vurderer å begynne på indøk til høsten. Men jeg lurer på hvor viktig ledelse er i utdanningen? Jeg ser ikke på meg selv som noen leder, men jeg synes at alt det andre i utdannelsen ser spennende ut. Siden det er en såpas bred utdannelse, så kan man vel kanskje velge å ikke jobbe innen ledelse senere? Eller vil utdannelsen være helt feil for meg?

 

Takk på forhånd for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg går selv 1. året indøk på NTNU, og mitt inntrykk er at du ikke må jobbe med ledelse dersom du selv ikke ønsker dette. Det er stort sett opp til deg selv hvor mange ledelsesfag du har utifra hvilken hovedprofil du velger i 4. klasse. Markedsføringsledelse og Prosjekt- og Personalledelse er dog obligatoriske fag i 3. klasse.

Hvis du har noen andre spørsmål angående studiet, er det bare å spørre!

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Jeg lurer litt på hvordan du synes miljøet er? Jeg har hørt at det er litt strebermiljø, synes du det stemmer? Er det høy konkurranse, slik at folk prøver å gjøre det best og sammenlikner seg med andre, eller er det sånn at de fleste bryr seg mest om seg selv? Og hvordan er fordelingen mellom gutter og jenter? Har gått et jentedominert studie fra før, og synes det var litt slitsomt (selv om det ikke er det som betyr mest).

Lenke til kommentar

Jeg synes miljøet er svært godt, og det skjer mye sosialt utenom skolen.

Som på andre linjer er det stor forskjell på hvor mye tid folk bruker på skolearbeid. Det er ikke veldig kompetetivt, men en god del sikter mot toppkarakterer, og da blir arbeidsmengden tilsvarende. Jeg estimerer at den gjennomsnittlige student bruker i underkant av 40 timer i uken på skolearbeid.

Mitt kulls fordeling er omtrent 55% gutter og 45% jenter, så det er på ingen måte et kjønnsdominert studie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av guttene på Indøk er ca. 75% homo, basert på tidligere statistikk.

Flott, alltid ønsket meg en gay best friend <3

 

Tusen takk for svar Misolini :) Hvordan synes du det faglige er da? Synes du det er spennende? Har hørt at det ofte går litt trådt i starten, man starter vel ikke med økonomifagene før litt senere?

Lenke til kommentar

 

De første to årene følger man i stor grad samme emner som tilsvarende studier innen den teknologiretningen man velger. F.eks. vil indøk data drive med mye systemutvikling, inkludert programmering, i tillegg til matte, fysikk osv. Tredje året er det en del økonomi og ledelse. De to siste årene vil avhenge av hovedprofilen du velger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...