Gå til innhold

DHCP lease time expired uten å renewe


Anbefalte innlegg

Du bruker en USB dongel som trådløskort...

 

Har du sjekket om OS'et slår av den (USB porten) for å spare strøm?

 

Det tviler jeg sterkt på, men ikke umulig. Det er derimot ikke dette som er problemet, da dette problemet oppstår for samtlige tilkoblede PC'er / mobiltelefoner / nettbrett tilkoblet til nettet.

 

Jeg prøver å sende en epost ikveld, så får vi se. Jeg skal oppdatere tråden om jeg finner ut av noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

Nettleverandør løste problemet ved å deaktivere IPv6 på modemrouteren.

 

Var jo det jeg foreslo i mitt første innlegg...

 

 

Og det gjorde jeg..

 

Det var tydeligvis noe med modemrouteren som hadde noe med det å gjøre, og ikke noen av klientene.

 

 

Etter din første tråd, så var det aldri snakk om noen klienter, men modemet samt at du postet dette spørsmålet i forumet om nettverk, og ikke operativsystem.

En god egenskap, er å stille så gode og nøyaktige spørsmål som mulig, slik at forvirringen blir minimal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Etter din første tråd, så var det aldri snakk om noen klienter, men modemet samt at du postet dette spørsmålet i forumet om nettverk, og ikke operativsystem.

En god egenskap, er å stille så gode og nøyaktige spørsmål som mulig, slik at forvirringen blir minimal.

 

 

Jeg har kun laget én tråd. Mener du innlegg?

 

Årsaken til at jeg lagde denne posten under Hjemmenettverk var fordi dette var et problem med nettopp hjemmenettverket mitt. Jeg fant ikke ut om opphavet til problemet - om det var på modemrouteren, eller på klientene - men basert på de andre trådene på dette underforumet følte jeg at dette var den rette delen av forumet å stille dette spørsmålet på.

 

Jeg beklager for at jeg tolket "Slå av IPv6." som om det var noe relatert til klienten. Googler du Turn off IPv6 får man forslag for operativsystemer, derfor trodde jeg det var nærliggende klienten og ikke modemrouteren. Der ble det visst noe forvirring.

 

Jeg er helt enig i at man bør prøve å tilegne seg så mye kunnskap rundt problemstillingen på forhånd, så man kan stille de rette spørsmålene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...