Gå til innhold

Problemer med VIO


Anbefalte innlegg

Jeg har et abit nf7-s v2 HK og en 300w q-tec PSU. Hvis jeg har på hardware doctor når jeg spiller feks cs, behynner doktoren å ule, og har funnet ut at det er "vio" som uler. Det jeg lurerpå er: Hva er vio?!? Denne greia forårsaker at jeg ikke får spilt i mer enn 5 min før dataqen henger seg opp. Hva er vio og hva kan jeg gjøre for å løse problemet?

(vio stå instilt på 3.2V i følge HW)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, kan starte med å si at jeg har en amd athlon xp 2500+ på et epox ep-8rda3+ med ett sapphire radeon 9600 atlantis pro fb-ed. Når jeg spiller cs, eller andre hl-baserte spill så bare henger pcen seg etter 5 min (husker ikke helt om bare bildet henger seg lixom eller om skjermen blir svart, kan ha vært litt forskjellig.. (har gitt opp å spille det..))

Pc-en henger seg noen ganger i andre spill også, men det er helt ekstremt i hl.

Veit noen om det er det samme problemet?

 

 

Jeg veit det er din tråd og sånn lungemannen, men jeg måtte bare spørre.. :love:

Lenke til kommentar
Kan jo være strømforsyningen, siden det er volt feil. Prøv uten den ekstra ATX pluggen, siden noen her påstår at det skal løse problemet. Kan også prøve en annen PSU

Tenker du på aux pluggen eller p4 kontakten? p4 kontakten står i (rart siden det er amd system) Aux kontakten vet jeg ikke hvordan jeg skal koble i...

 

EDIT: Sorry, så feil... Du skrev UTEN... beklager

Lenke til kommentar

Kan bare si med en gang at de q-tec psuen er bare til å bosse...

Evig med folk her inne som har problemer med de...

Vil anbefale å kjøpe en Enermax til nf7, med tanke på at den leverer over 30A på alle 3 spenningene...

 

Altså Q-tec er boss...sinnsykt mange med prob pga qtec...

Lenke til kommentar

Jeg har en chieftec 360W til mitt NF7-S... funker fint det...

Akkurat nå ligger 3.3 rail på 3.41...

5V og 12V rail ligger også over...

 

Btw, chieftec psu er jo egentlig ikke chieftec... noen som vet hvem som lager dem?

Visste det en gang jeg, men sånt glemmes fort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...