Gå til innhold

hvordan skal jeg bestille vitnemål (privatist) har kompetansebevis fra før.


almoh

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, det er slik at jeg på de to siste årene har jeg tatt mange fag for å bli ferdig med Generell studiekompetanse. altså jeg tok de som privatist. nå er jeg ferdig med alle fellesfagene og halvparten av program fagene. jeg har nå igjen bare to program fag og matte 2p. to av dem jeg tar det på Sonans og det andre lese for meg selv. jeg hadde tenkt å søke høyre utdanning i det året som kommer, derfor gikk jeg å snakket med rådgiverne på skolen for å veilede meg hvordan jeg skal gå frem. men når jeg snakket med dem de virket veldig uinteressert og veldig umotivert. jeg ble skuffet, fordi jeg er veldig nær med å bli ferdig, og trenger god veiledning. jeg sa til dem at jeg trengte hjelp med på samordnaopptak de sa jeg må vente til april da kan jeg få hjelp. men jeg har ikke så god tid, har mistet mange år av skolen på grunn av depresjon og vil ikke miste enda mer. en feil kan koste meg dyrt. så jeg håper jeg får hjelp og noen gode råd fra dere. hvordan bestiller man vitnemål, når man er privatist. jeg vet at jeg kan ikke ta det fra en tidligere videregående, fordi jeg har ikke vært elev hos noen av de. jeg ringte privatistkontoret i Oslo, de sa til meg at jeg må sende mail, men vet ikke hva jeg skal skrive i det. fristen for å søke er 15 april, hva som skjer med de av oss som får privatist eksamens resultatet etter 15 april. håper jeg får noen svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er slik at når du søker på samordnaopptak så kan du krysse av at du skal ettersende dokumentasjon på fobedring av karakterer. Da må du sørge for å snakke med skolen du tok eksamen hos når du har fått tilbake karakteren i juni engang (fristen for å ettersende karakterer er 1. juli).

 

Når det gjelder fag du allerede har tatt opp så må du ringe skolen du tok eksamen hos og be de oppdatere det elektroniske vitnemålet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...