Gå til innhold

Drag to link i OneNote


serpaul

Anbefalte innlegg

Skrevet

I OneNote 2010 kunne jeg sette inn koblinger til filer og mapper ved å dra dem inn i OneNote. Det var en kjekk funksjon. Jeg kunne også sette inn selve filene og mappene ved å dra dem inn i OneNote, men det var ikke en så kjekk funksjon fordi notatbøkene da fort ble enormt store.



I OneNote 2013 kan jeg kun sette inn filer, ikke koblinger til filer, og ikke sette inn hverken mapper eller koblinger til mapper.



Mener MS at jeg skal sette inn hundrevis av filer i de ulike notatbøkene mine som går på styre/årsmøter? I så fall fremstår fjerningen av drag to link som en usedvanlig lite brukervennlig "oppgradering". Eller har vi i denne tråden alle sammen misforstått, tro:



Diskusjon på MS Office forum


Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan enkelt gjøres ved å trykke CRTL+I eller høyre klikke og velge Kobling.

Browse etter fil du skal linke til og evt justert teksten som skal vises i OneNote.

Skrevet

Måten du beskriver fungerer ikke særlig godt for mange filer samtidig (i mitt tilfelle snakker vi hundrevis av filer, mens han ene fyren på MS Office forum hadde tusenvis av filer...) og overhodet ikke for mapper.

Skrevet

Ja da ser jeg problemet når det blir større antall filer det er snakk om.

Tragisk at det er fjernet fra siste utgave, men sikkert gjort i et steg for å gjøre OneNote mer "synkbar" over flere enheter - noe som fungerer dårlig med link til filer lokalt på en bestemt maskin.

 

Mapper kan du jukse til med CTRL+I metoden, men får en advarsel ved klikking på linken.

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Ja da ser jeg problemet når det blir større antall filer det er snakk om.

Tragisk at det er fjernet fra siste utgave, men sikkert gjort i et steg for å gjøre OneNote mer "synkbar" over flere enheter - noe som fungerer dårlig med link til filer lokalt på en bestemt maskin.

 

Mapper kan du jukse til med CTRL+I metoden, men får en advarsel ved klikking på linken.

 

Ja, jeg ser problemet med delte notatbøker og linker til lokale filer. Slikt fikser store foretak fordi de har en IT-avdeling som kan sy sammen egne løsninger, mens privatbrukeren ikke trenger funksjonen. De som sitter igjen med svarteper er oss som bruker Office alene i et heltids eller deltids enkeltmannsforetak.

Endret av serpaul

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...