Gå til innhold

[Løst] Philips 32HFL5870D trøblete meny


Anbefalte innlegg

Heisann!

Fikk en Philips LCD TV av en venn, heldig som jeg var. Denne har stått som hotell TV og sto derfor i non form for security mode. Har fått slått av denne og kan bruke TVen, men den er veldig kronglete. Menyen som jeg bruker for å justere input og slikt blir borte før jeg rekker finne frem til alt. TV skrur seg av som den vil, etc.

Er det noen som har noen erfaring med denne typen TV?

Det er en Philips 32HFL5870D, jeg har ikke original fjernkontroll, kun den fjernkontrollen som blei satt opp for den på hotellet den kom ifra, bruker derfor ZappIR for android og denne har funka bra, men sliter som sagt med at menyen som jeg bruker til å justere input blir bort etter en stund uavhengig om jeg trykker eller ei. Endringer jeg rekker å trykke store på før menyen forsvinner blir endret så den "fungerer" men er veldig vanskelig når jeg f.eks skal koble til en SNES på antenne kontakten å søke opp etter rett frekvens der når TVen ikke rekker bli ferdig med søket før menyen blir borte og avbryter søket...

Menyen jeg bruker er den jeg får opp ved å skrive 319753 og trykke mute i kjapp rekkefølge.

 

/Hinough

Endret av krt16
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk omsider kontakt med Philips brukerstøtte og fikk høre at det at den slo seg av og justerte seg selv "som den vil" var pga forstyrrelser fra fjernkontroll eller buggy firmware og at det kunne løses ved oppdatering av den.

Det krever en master remote som jeg ikke fikk med, så blir nok bare å skrote den da alternativet var å sende den inn til philips og betale full service på den selv, noe som da ender med en regning verdt en ny TV av samme kaliber...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...