Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Småcellet lungekreft


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Per tallene jeg fant - som sist ble oppdatert 2001 - er det en ~20% sjanse for å overleve i 5 år hvis du har stage II. Det er sannsynligvis høyere nå; det går jevnt (men sakte) oppover for omtrent alle krefttyper.

 

Mange krefttyper er slik at de aller fleste tilbakefallene skjer de første årene etter behandling; mange av de som er i live uten tilbakefall 5 år etterpå ikke vil få noe tilbakefall i det hele tatt. Ut fra det: Ja, det er mulig å bli permanent kurert.

Lenke til kommentar

Bortsett fra stage? Det ... skulle vi gjerne visst.

 

Jeg vil tippe overlevelsen har noe sammenheng med almenntilstanden - mennesker som startet friske og spreke har sikkert litt bedre sjanser. Om det også har noe å si på risikoen for tilbakefall skal jeg ikke spekulere i; jeg vet virkelig ikke.

Endret av Djn
Lenke til kommentar

Et felt som det er lite forsket på er kosthold og trening med kreft, det er et felt jeg tror man kan hente mye på i forhold til sjanse for overlevelse. Virker som man har kjørt seg litt inn i sporet på å finne vidundermedisionen.

 

Husker jeg så en dokumentar om en en mann som fikk vel noe sånt som et år igjen å leve. Sønnen hans fikk kunnskap gjennom en lege (eller var det en bok) om effekten av ulike planter. Gjennom knallhard trening og et helt utrolig strikt kosthold bestående av shaker med diverse urter og grønnsaker, deriblant "vidundermedisinen" gurkemeie ble han kreftfri.

 

Var et par år siden jeg så dokumentaren på NRK, den kan absolutt anbefale å finne, men NRK har nok den ikke lenger. Mener denne far og sønn kom fra Canada.

Lenke til kommentar

Et felt som det er lite forsket på er kosthold og trening med kreft, det er et felt jeg tror man kan hente mye på i forhold til sjanse for overlevelse. Virker som man har kjørt seg litt inn i sporet på å finne vidundermedisionen.

 

Husker jeg så en dokumentar om en en mann som fikk vel noe sånt som et år igjen å leve. Sønnen hans fikk kunnskap gjennom en lege (eller var det en bok) om effekten av ulike planter. Gjennom knallhard trening og et helt utrolig strikt kosthold bestående av shaker med diverse urter og grønnsaker, deriblant "vidundermedisinen" gurkemeie ble han kreftfri.

 

Var et par år siden jeg så dokumentaren på NRK, den kan absolutt anbefale å finne, men NRK har nok den ikke lenger. Mener denne far og sønn kom fra Canada.

Har du link?

 

Anonymous poster hash: 54f97...a01

Lenke til kommentar

Et felt som det er lite forsket på er kosthold og trening med kreft, det er et felt jeg tror man kan hente mye på i forhold til sjanse for overlevelse. Virker som man har kjørt seg litt inn i sporet på å finne vidundermedisionen.

 

Husker jeg så en dokumentar om en en mann som fikk vel noe sånt som et år igjen å leve. Sønnen hans fikk kunnskap gjennom en lege (eller var det en bok) om effekten av ulike planter. Gjennom knallhard trening og et helt utrolig strikt kosthold bestående av shaker med diverse urter og grønnsaker, deriblant "vidundermedisinen" gurkemeie ble han kreftfri.

 

Var et par år siden jeg så dokumentaren på NRK, den kan absolutt anbefale å finne, men NRK har nok den ikke lenger. Mener denne far og sønn kom fra Canada.

Har du link?

 

Anonymous poster hash: 54f97...a01

Lenke til kommentar

Umulig å si noe om din (eller noen andres) kreft uten å vite en hel del annen info (som du ikke bør legge ut på et forum), så jeg kan kun snakke generelt.

 

Småcellet lungekreft er kurerbart, men kun i noen tilfeller, og selv i de er det dessverre dårlig overlevelse (20-30% 5 års overlevelse). Man behandler de fleste tilfeller med T2, N0 (i noen tilfeller N1), M0 med kurativt sikte (=en lokalisert kreftsvulst, uten spredning til andre organer, lymfeglandler, innvekst i brystvegg og ingen metastaser til andre organer). Det vanlige er stråleterapi mot primærsvulst (+hodet for å forebygge hjernemetastaser) + chemoterapi. Operasjon er uvanlig ved denne type kreft.

 

Godt kosthold og trening hjelper definetivt=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...