Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Kjøpe subwoofer til bil


Anbefalte innlegg

Kjøpe subwoofer til bil

Hei!

 

 

Vurderer å gå til innkjøp av forsterker og subwoofer til bil. Planlegger å bruke opp til 5k, men sier ikke nei til noe billigere.

 

Dette skal inn i en Mercedes Benz w210 sedan, med skiluke mellom bagasjerom og kupe.

 

Jeg har et par funnet et par sett og vil ha forslag til andre eventuelle sett, og erfaringer med det jeg har funnet.

 

Polk Audio db1222

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...7&katid=30&id=

 

Pioneer GM-D9601

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...n=736&katid=37

 

 

Har også muligheten til og kjøpe litt eldre bilstereo av en kollega,

en MTX Thundercast 1x12" 1000w og en DLS Genesis forsterker som skal være mer en bra nok til elementet. Dette hadde en nypris på 10k+ da det ble kjøpt.

 

 

Hvilken av disse ville dere anbefalt? Evt noe annet?

Noen som har erfaringer fra polk kassa?

 

Han kom også med en intressant påstand om at siden bagasjerommet på bilen er så tett som det er, med dieseltank mellom bagasjerommet og kupeen, og en solid hatthylle. Vil ikke nødvendigvis 2x12 spille mye bedre en 1x12.

 

Noen som kjenner til om dette kan ha noe i seg?¨

 

 

På forhånd takk

 

btw, beklager for eventuelle skriveleifer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den Polk kassa er noe av det bedre når det kommer til ferdigkasser, så hvis du absolutt ikke vil bygge kasse selv, så er den en fin løsning. Og forsterkeren passer fint til den suben. Begrensningen blir de resterende høyttalerene i bilen, om de har egen forsterker eller er koblet rett på spilleren, og hvordan høyttalerene er montert :)

Lenke til kommentar

Den Polk kassa er noe av det bedre når det kommer til ferdigkasser, så hvis du absolutt ikke vil bygge kasse selv, så er den en fin løsning. Og forsterkeren passer fint til den suben. Begrensningen blir de resterende høyttalerene i bilen, om de har egen forsterker eller er koblet rett på spilleren, og hvordan høyttalerene er montert :)

Det orginale settet av høyttalere er levert av Bose, dette var en ganske dyr oppgradering da bilen var ny. Disse høyttalerene er drevet av en forsterker som er montert bak i bilen. Jeg kommer til å satse på disse, så får jeg eventuelt bytte de ut senere.

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...