Gå til innhold

HP Proilant Server + hjemmenettverk


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et helt ordinært hjemme nettverk fra Altibox med fiber, dette er på 50 / 50 Mbit/s.

 

Utstyr på nettverket:

 

Modem fra Altibox er satt i Bridgemodus slik at jeg har heller koblet opp en asus rt-ac66u gigabit router.

 

Min stasjonære PC som jeg bruker daglig + trådløse enheter som telefoner, chromecast og 1 bærbar laptop.

 

Jeg har nå også fått en HP Proliant DL380 G7 rack server som er satt opp som webserver med linux, apache, mysql og php.

 

Jeg har koblet min stajsonære pc rett på innbygd switch på asus router samme med serveren, og alt er på et 192.168.1.0 nett og porter åpna ut for servern på asus router.

 

Problemet her er at etter jeg fikk serveren på plass får jeg utrolig dårlig hastighet ellers på min PC, selv om det ikke akkurat er noe stor trafikk mot webserveren i det hele tatt. regna med at den vil ta litt av hastigheten, men får å gi et eksempel hadde jeg ca 4 - 5 MB/s ved nedlastning av feks et spill på steam, mens etter serveren står å durer får jeg 300 - 400 KB/s. Lyst til å lære meg enda mer en det jeg kan nå av oppsett av nettverk og alt.

 

Men lurer på om noen har en ide på hvordan jeg kan sette nettverk opp på en bedre måte, og hva jeg eventuelt må tenke på eller har gjort galt. Det er helt sikkert noe jeg har glemt å oppgi her, men da er det bare å spørre i vei! setter utrolig stor pris på svar!

 

har litt lyst til å feks ha serveren på et eget vlan eller liggnende kanskje kjøpe en egen switch osv. takker for svar!

Endret av Theoverturn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...