Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal skifte linje til høsten og lurer på om det går an og bare ta avgangsfagene dette året? I steden for og ta alle programfagene jeg ikke har brukt for til neste år? Eller må man ha alle fagene på skolen? :hmm:

 

Avgangsfagene mine dette året er Matte & Naturfag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Det kommer an på hvorvidt du har hatt de samme fagene før. Fullfører du et yrkesrettet vk1 og bytter over til vk1 almen så må du ta alle fagene på nytt, men bytter du fra tip vk1 til helse vk1 f.eks.trenger du bare å ta studiefagene. Jeg tok selv påbygg i 2012/13 og siden jeg hadde en del fag fra før, endte jeg bare med å måtte ta norsk og historie for å få studiekompetanse. Men når du starter på skolen igjen til høsten ta deg en tur til studieleder og ta med deg karakterutskriftene og de vil hjelpe deg med hvilket fag du trenger, og hvilke timer du kan ligge og sove et sted :p.

Lenke til kommentar

Snakk med en rådgiver/veileder/studieleder

Skal gjøre det når hun er på jobb.

 

Det kommer an på hvorvidt du har hatt de samme fagene før. Fullfører du et yrkesrettet vk1 og bytter over til vk1 almen så må du ta alle fagene på nytt, men bytter du fra tip vk1 til helse vk1 f.eks.trenger du bare å ta studiefagene. Jeg tok selv påbygg i 2012/13 og siden jeg hadde en del fag fra før, endte jeg bare med å måtte ta norsk og historie for å få studiekompetanse. Men når du starter på skolen igjen til høsten ta deg en tur til studieleder og ta med deg karakterutskriftene og de vil hjelpe deg med hvilket fag du trenger, og hvilke timer du kan ligge og sove et sted :p.

Hei,

Har snakket med dem om det å det er naturfag og matte jeg slipper og ta neste år da siden det er avgangsfag på vg1.

Men nå allså dette året jeg går på akuratt nå, er det mulighet og slippe de andre fagene(programfag+norsk+engelsk) og bare ta naturfag og matte? Går og skal skifte til yrkesrettet vg1.

Endret av Neton
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hvis du går yrkesrettet vg1 i år, og skal ta et nytt yrkesrettet vg1 neste år så fullfør alle almenfagene i år og dropp de til høsten igjen. Hva går du i dag og hva tenker du til høsten?

Lenke til kommentar

Hvis du har stipend kan det tenkes at det blir omgjort til lån hvis du ikke består alle fagene. Det er et gitt antall fag du må fullføre hvert år for å få tilgang til offentlig støtte.

 

Har bare utsyrstipend, og tror ikke dem vil ha det tilbake. Men kan godt betale noe med 900 tilbake om dem ønsker det. Men skal høre med rådgiveren når hun kommer tilbake, hun har vært sykemeldt en godt stund nå. :hrm::mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...