Gå til innhold

Problemer med ujevn internett-hastighet


wobber

Anbefalte innlegg

Hei... Jeg har et rart problem, og jeg lurte på om noen her inne kan komme med noen råd til meg. Problemet mitt er at jeg får enormt ujevn hastighet til internett. Jeg har 2 mbit fra nextgentel, men jeg er student i bergen og opplegget er noe spesielt her i byen,,, noe med at det egentlig går gjennom universitetet sine servere eller no... vpn,,, skjønner meg ikke helt på det. I tillegg så kjører jeg trådløst nettverk hjemme med 4 brukere... SMC barricade 54 g switch.

Problemet er som følger. Av og til går det så enormt tregt. Når jeg måler hastigheten på dinsides surfometer er det nede i 40 kb av og til, (mens jeg andre ganger måler det opp i 1900 og mer).

Hvis jeg så restarter ruteren stiger hastigheten for så å gå ned igjen etter kort tid. Hvis jeg snakker med de andre brukerene så har disse ikke vært tilkoblet, så jeg tror ikke de andre maskinen er problemet.

Hvis jeg restarter både ruteren og modemet så går hastigheten til topps igjen... Men så faller den ned til et uakseptabelt nivå dagen etter eller...

Skjønner ikke logikken, og hva som er feilen. Har prøvd å oppdatere firmwaren til SMC ruteren og alt jeg tror jeg kan. En maskin står til og med med kabel til ruteren, og på denne går det også trengt når problemet oppstår...

Er det noen som har noen råd eller tips... Må jeg reklamere på SMC barricaden min, eller er det nextgentel jeg bør snakke med?

Alle råd mottas med takk...

Mvh Sondre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei... har også ngt 2 mbit linje... men i trondheim og også over universitet... hos meg var problemet at jeg måtte restarte ruteren ca hver time... så da sendte jeg mail til ngt og sa at det må fikses (sendte 3 mail og de mente det var fikset etter hver mail de sendte) men til slutt virker alt som det skal nå. har heller ikke problemer med å koble meg opp mot NTNU sin VPN. så snakk med ngt...de vat sikker(les: kanskje) hva som er problemet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...