Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

startproblemer 90 cc atv


Anbefalte innlegg

Hei Kjøpte en brukt kuzuma 90 cc til guttungen. Den virket og bare velstand, men etter en stund ble den vankeligere å starte( fikk fort for mye bensin)

etter mye om og men så startet den, men fant ut at pluggen var dårlig, skrudde den ut gjorde den ren. skrudde den inn igjen, så skjedde det. fikk ikke strammet den det viste seg at pluggen hadde brukket og gjengene sto igjen :(

fikke denne ut til slutt med en grisepikk. Så var det å få tak i ny plugg. den som sto i fikk jeg ikke tak i her på dagen, så fikk tak i tilsvarende. Skrudde den inn men, men ble litt for ivrig og glemte å gjøre rent, ( var litt antydning av mettalspon fra den gamle plugggen) prøvde å starte, den startet og så stoppet den etter 3 sekunder. og får ikke start på den igjen. den får gnist den får bensin ( prøvde litt bensin rett i plugghullet)

 

Kan det ha vært metallsponet som har ødelagt noe? ( var veldig lite)

kan det vær feil tenning pga pluggen ( orginal a7rtc erstattet med brisk nar 14ys)

 

håper det er noen kloke hoder her som kan hjelpe meg, har en guttunge som venter på å få kjørt atv :)

 

Dette er forresten en 4 takter

Endret av expresso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det metallsponet du snakker om har nok ikke noe med problemet å gjøre. Prøv å juster forgasseren slik at den får rett mengde bensin. Hvis den får for mye bensin som du sa vil du drukne den før du får startet. At du har annen plugg enn org. burde heller ikke ha noe å si. Har selv kjørt på plugger som ikke var lik org. så lenge jeg kan huske. Så lenge den er tilsvarende den som sto i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...