Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke kontakt med ASUS N66U


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Min ASUS RT-N66U sliter med følgende:

 

- LED-lyset på power lyser i 3 sekunder, og forsvinner i 3 sekunder - Slik fortsetter det i en evig loop.

 

Jeg får ikke kontakt på 192.168.1.1 med kabel, og får da heller ikke gjort noe med firmwaren på den.

 

Jeg har forsøkt å resette den uten at det hjelper, og kjenner ikke til noen andre knep.

 

Noen som har noe forslag?

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus routern har firmware recovery mode. Hold inne reset knapp knappen mens du kobler til strøm. Etter ca 10 blinker det sakte i pwr led.

 

Prøv å koble til 192.168.1.1

Det kan hjelpe å ha statisk ip adresse. Sett denne innenfor samme område. dvs 192.168.1.2-255

 

Du vil da(forhåpentligvis) få opp nettsiden for firmware recovery og kan da legge inn firmware på nytt.

 

Asus har en video på youtube med en lignende prosedyre men da med egen programvare. (Kun for windows btw)

Lenke til kommentar

Asus routern har firmware recovery mode. Hold inne reset knapp knappen mens du kobler til strøm. Etter ca 10 blinker det sakte i pwr led.

 

Prøv å koble til 192.168.1.1

Det kan hjelpe å ha statisk ip adresse. Sett denne innenfor samme område. dvs 192.168.1.2-255

 

Du vil da(forhåpentligvis) få opp nettsiden for firmware recovery og kan da legge inn firmware på nytt.

 

Asus har en video på youtube med en lignende prosedyre men da med egen programvare. (Kun for windows btw)

 

Takk for veldig godt svar!

 

Dessverre er jeg enten tilbakestående eller så er den helt ødelagt..

Fulgt trinnene dine/trinnene i videoen, men den finner ingen tilkoblet router når jeg etterpå kjører utilitien.

 

Blinkene varer mye lengre, og har lengre opphold hos meg enn de har i videoen, men det kan vel ha noe med modellen å gjøre.

 

:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...