Gå til innhold

Prime95

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som emne sier får jeg ikke til å kjøre Prime95 stabilt... Det stopper etter et par minutter på torture test med en avrundingsfeil... (Blend)

Maskinen min er overklokket fra 2.8 til 3.22 GHz (230fsb) har helt grei temp (30 idle, max load etter et par timer: 55)

Har hatt maskinen overklokket sånn i 3-4uker nå og den har ikke kræsjet en eneste gang...

Så spørsmålet mitt er vel egentlig hva som kan hjelpe på å få den stabil og hva dere mener er problemet?

vcore: 1.6V

mem: 2.7V

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får å få min maskin (Barton 2500+ @ 235*10,5) prime95 stabil måtte jeg rote rundt med en del ram timings. Det beste du kan gjøre når du skal OC og få maskinen prime stabil, er å begynnne lavt, og sjekke at maskinen er stabil etterhvert som du øker. Dette tar jo en del tid, men da er du sikker på at maskinen er dønn stabil.

Jeg økte vCore litt, fra 1.65 til 1.8. vDimm fra 2.6 til 2.9 (Corsair ram som liker høy spenning). vChipset fra 1.6 til 1.8 og vAGP fra 1.5 til 1.7. Det med AGP volten gjorde at jeg kunne klokke omtrent 10MHz høyere på FSB. Leste på et eller annet OC forum at dette kunne hjelpe.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...