Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 (endret) Jeg har en stor stue med 3 panelovner, disse har i dag egen termostat. Det er ikke helt enkelt å synkronisere disse slik at de går på og av på omtrent samme temperatur, slik at man får varme og kalde områder i stuen (ikke så mye forskjell, da). Jeg ser etter en enkel og rimelig løsning med en veggmontert termostat, og 3 fjernstyrte mottagere som kan slå ovnene av og på (og setter da termostat på ovnene på max). Dette har jeg ikke klart å finne, jeg finner bare "store" anlegg med mange soner og tilsvarende pris. Noen som har sett noe slikt? Endret 11. desember 2014 av Slettet-fsaSP0zV
abraxa Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 En skulle kanskje tro at dette var hyllevare i 2014, men så enkelt er det ikke. De fleste systemene er laget for å styre sentrale varmeanlegg eller gulvvarmekontrollere. Det som kan være verdt et forsøk er å kjøpe en Z-Wave termostat som denne, og så forsøke å linke denne direkte mot plugin-moduler via Z-Wave. Det skal være teoretisk mulig å koble til opptil 4 enheter hvis jeg forstår databladet rett. Hvis du er heldig kan Tronika kanskje bekrefte dette på forhånd, og eventuelt forhåndsprogrammere termostaten mot modulene før de sender den ut.
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 Takk, der var et alternativ. Jeg har en luft/luft-varmepumpe, og skal bruke dette kun når jeg ikke ønsker å bruke VP pga trekk/støy. Vurderte flere alternativer før jeg installerte VP for noen år siden, og da fantes det flere løsninger for styring, som DigiHeat1 fra Siemens, men alt dette ser ut til å være borte nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå