Gå til innhold

Mc D...


Gjest Slettet+0987123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakk om å "selge sjela sin"!

 

Et gammelt, fint og staselig hus som hadde fortjent en bedre skjebne enn å bli gjennomsausa av frityr- og Hamburger-lukt, ja! Men, når det først er så "gæli" så er det jo bra at de har tatt hensyn, slik du viser oss her. Dette er jo også en del av "jobben" til en fotograf, det og få frem slike kontraster. Hvor er dette hen? Hvilken by?

 

Fin speiling i vinduene!

:o)

 

Mvh,

Walter

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Snakk om å "selge sjela sin"!

 

Et gammelt, fint og staselig hus som hadde fortjent en bedre skjebne enn å bli gjennomsausa av frityr- og Hamburger-lukt, ja! Men, når det først er så "gæli" så er det jo bra at de har tatt hensyn, slik du viser oss her. Dette er jo også en del av "jobben" til en fotograf, det og få frem slike kontraster. Hvor er dette hen? Hvilken by?

 

Fin speiling i vinduene!

:o)

 

Mvh,

Walter

 

Hei Walter !

Takker for hyggelig og positiv kommentar.

Du har rett når gjelder frityr og hamburger lukt , for det er stort sett kun eksteriøret som er noenlunde intakt. Det blir som en Las Vegas/Disney kopi med et pent ytre og et modernisert (ødelagt ) interiør.

Det er ikke stedet jeg går for å spise.

Har hørt et kallenavn på kjeden : Donald drittmat.

Stedet er et "steinkast " fra fisketorget i Bergen.

 

Vennlig hilsen

Alec

Lenke til kommentar

Hei, Alec.

 

Denne hamburger-restauranten, som ligger i Bergen, har fått stor oppmerksomhet i både inn- og utland, på grunn av lokalene i dette ærverdige gamle fine huset, som bryter med den alu-glass-fasaden som er typisk for denne restaurantkjeden.

Det er prisverdig at inngangspartiet ikke er vandalisert med lysende firmalogoskilt.

Jeg synes at begge bildene er fine, og du har gitt meg lyst til å avlegge denne "perlen" en visitt, dersom turen skulle gå til Bergen ! :)

 

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Hei, Alec.

 

Denne hamburger-restauranten, som ligger i Bergen, har fått stor oppmerksomhet i både inn- og utland, på grunn av lokalene i dette ærverdige gamle fine huset, som bryter med den alu-glass-fasaden som er typisk for denne restaurantkjeden.

Det er prisverdig at inngangspartiet ikke er vandalisert med lysende firmalogoskilt.

Jeg synes at begge bildene er fine, og du har gitt meg lyst til å avlegge denne "perlen" en visitt, dersom turen skulle gå til Bergen ! :)

 

Vennlig hilsen

Albert.

 

Hei Albert !

Takker for hyggelig og positiv kommentar.

Det er som her mulig å stille krav til store nasjonale/nternasjonale kjeder angående det å ta vare på slike gamle arkitektoniske perler. Og jeg tror at de tjener på det til slutt.

 

Vennlig hilsen

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...