Gå til innhold

Gamlebyen i Fredrikstad ...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-296438

Et aldeles flott miljøbilde, Walter:-) Mye sjel her og fin stemning. Utrolig flott at du dokumentere nærmiljøet slik du gjør. Får lyst på en tur til Fredrikstad.....:-)

Lenke til kommentar

Hei Walter.

Dette var ordentlig vakkert. Flott komposisjon og med nydelige farger. Ved å sette fokus på skiltet toppet du et allerede fantastisk flott motiv.

 

Mvh

Thor

 

Skiltet skulle vært fri fra hustaket bak. Liker ikke tangeringen, men p.g.a. husveggen på høyre siden kom jeg ikke lenger inn der. Takk for kommentar.

 

Mvh,

Walter

Lenke til kommentar

Enig med Thor! Mottar gjerne detaljer om etterbehandlingen, som har bidratt til et supert resultat!

 

Hei Jan Egil!

Takker for kommentar.

Fokus satt på tavla (f/6.3). Etterbehandling består av 3 eksponeringer (på ISO 800) med 0,7EV i mellom eksponeringene. HDR (svart skilt mot lys himmel!) bearbeidet i noe som heter Dynamic Photo HDR fra mediachance.com [ http://www.mediachance.com/hdri/index.html ] med EyeCatching-preset og høy DramnaticLightStrength (for å få den "grunge"-følelsen), men lav på ColorSaturation. Ellers er det bare Levels og øking av kontrast, justering av farger og lys.

 

Men, husk på at jeg jobber IKKE med RAW-filer. Fotograferer direkte på JPEG.

 

 

Mvh,

Walter

Lenke til kommentar

Et aldeles flott miljøbilde, Walter:-) Mye sjel her og fin stemning. Utrolig flott at du dokumentere nærmiljøet slik du gjør. Får lyst på en tur til Fredrikstad.....:-)

 

Takk for kommentar, Pentaxen!

 

Er bare så utrolig mange flotte motiver i Fredrikstad, fordi man har tatt vare på mye av det gamle. Er heldig stilt sånn. Bildet her vare bare et forsøk på noe jeg hadde lyst til å prøve. Stod ute og kjedet meg (mens kona var inne i en av de mange småbutikker og skulle "bare se..." - noe som betyr MINST en halv time!), og ikke så veldig planlagt.

 

Mvh,

Walter

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...