Gå til innhold

Chromebook og NRK nett-tv


Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Faren min er ute etter en ny PC til jul. Det han bruker den mest til er NRK Nett-tv og facebook. Tenkte derfor å investere i en Chromebook til han.

 

Problemet er nett-tv. Andre Android-devices jeg har prøvd krever at jeg å bruke den j... NRK-appen som er helt ubrukelig. Så spørsmålet er, må jeg bruke appen på en Chromebook for å se på NRK nett-tv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt avhengig hvilken CPU skal ha det. Det er x86 celeron og også ARM- tegra4 og andre.

 

ChromeOS er linux ;) men har noen apper fra android. og synes ikke så mye til seg selv.

 

Uansett det er mulig å instalere ubuntu over ChromeOS og bruke begge 2 på samme tide.

 

Men intel og ubuntu det skal gå helt fint, med java osv. ubuntu og ARM det kan være noe problem.

 

Jeg leste at ChromeOS har egen netflix app og det går ikke lett på ubuntu.

 

Uansett det er også vanlig bærbar med Win8 på samme pris nivå. Det er bare avhengig hva skal være lettere å bruke på faren din.

Lenke til kommentar

det stemmer ikke det du skriver der medkorki, ChromeOS er IKKE linux, selv om det basert på en linux-kernel. Flash (som brukes av nrk-nettv) fungerer nok ikke på ARM enheter med Linux, men det fungerer i ChromeOS.

 

Du trenger ingen app for å se nrk-nettv, funker uten å gjøre noenting.

men java funker ikke, heller ikke Silverlight eller widewine som HBO bruker.

 

kjøp med en chromecast samtidig hvis du går for chromebook, så kan du caste nrk nett-tv veldig enkelt til Tven. funker med tekst nå og

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...