Gå til innhold

Hvordan flytte fra blogg.no/blogsoft til Wordpress


Anbefalte innlegg

Skal flytte innleggene fra en .blogg.no side over til en ny wordpress side. Men finner ingen guider til hvordan man gjør det etter at backup muligheten forsvant fra blogg.no. RSS feed skal visst også være problematisk da bilder blir omgjort til reklame i overgangen. Noen som har tips og forslag?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Innser at dette nok er et litt sent svar, men på rss-feeden din finner du på: DITTBLOGGNAVN.blogg.no/index.rss

Denne filen kan du lagre lokalt, og laste opp via tools -> import -> rss inne på kontrollpanelet på WordPress.
Det er ikke noe reklame med i RSS-filen. Bildene kommer med, men bildefilene ligger lagret på blogg.no. Dermed må du enten la være å slette den gamle bloggen på blogg.no, ellers må du laste bildene opp på nytt i WP.

Eneste problemet med denne løsningen er at du kun får opp et x antall av de nyeste innleggene i bloggen din (jeg fikk vel de 25 nyeste eller noe slikt). Jeg har ikke funnet noe løsning på hvordan man får med alle innleggene (foreløpig).

Endret av Rikke Rye-Holmboe
Lenke til kommentar

Innser at dette nok er et litt sent svar, men på rss-feeden din finner du på: DITTBLOGGNAVN.blogg.no/index.rss

Denne filen kan du lagre lokalt, og laste opp via tools -> import -> rss inne på kontrollpanelet på WordPress.

Det er ikke noe reklame med i RSS-filen. Bildene kommer med, men bildefilene ligger lagret på blogg.no. Dermed må du enten la være å slette den gamle bloggen på blogg.no, ellers må du laste bildene opp på nytt i WP.

 

Eneste problemet med denne løsningen er at du kun får opp et x antall av de nyeste innleggene i bloggen din (jeg fikk vel de 25 nyeste eller noe slikt). Jeg har ikke funnet noe løsning på hvordan man får med alle innleggene (foreløpig).

 

Du kan eventuelt logge inn på blogg.no, og laste ned en zippet fil der bla. en komplett rss fil av alle innleggene dine ligger.

Lenke til kommentar

 

Innser at dette nok er et litt sent svar, men på rss-feeden din finner du på: DITTBLOGGNAVN.blogg.no/index.rss

Denne filen kan du lagre lokalt, og laste opp via tools -> import -> rss inne på kontrollpanelet på WordPress.

Det er ikke noe reklame med i RSS-filen. Bildene kommer med, men bildefilene ligger lagret på blogg.no. Dermed må du enten la være å slette den gamle bloggen på blogg.no, ellers må du laste bildene opp på nytt i WP.

 

Eneste problemet med denne løsningen er at du kun får opp et x antall av de nyeste innleggene i bloggen din (jeg fikk vel de 25 nyeste eller noe slikt). Jeg har ikke funnet noe løsning på hvordan man får med alle innleggene (foreløpig).

 

Du kan eventuelt logge inn på blogg.no, og laste ned en zippet fil der bla. en komplett rss fil av alle innleggene dine ligger.

 

Tilgangen til nedlastning av rss-filen er fjernet så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...