Gå til innhold

G3258 @ 4.7ghz kombinert med hvilke gpu?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prosessoren skal jeg uttale meg lite om, men har samme skjermkort! Kortet er kjempebra og gir mye verdi for pengene! Tenker du å overklokke skjermkortet også eller?

Om du går for 970 så vil du ha et system som leverer, uten tvil! Hos meg er skjermkortet klart den begrensende faktoren, regner med at for din del vil du ha to jevngode komponenter :)

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Tror ikke jeg skal overklokke skjermkorte da det er et veldig lite kabinett og begrenset airflow. Må i tilfelle begynne å modde i plexiglasset eller front dekselet, noe jeg ikke gidder med det første. :nei:

evga hadron air med Silverstone TD02 montert på toppen, så holder at jeg må kappe til tubes tenker jeg :dremel:

 

 

 

Edit: da går for dette skjermkorte :)

Endret av KimL
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Tror ikke jeg skal overklokke skjermkorte da det er et veldig lite kabinett og begrenset airflow. Må i tilfelle begynne å modde i plexiglasset eller front dekselet, noe jeg ikke gidder med det første. :nei:

evga hadron air med Silverstone TD02 montert på toppen, så holder at jeg må kappe til tubes tenker jeg :dremel:

 

 

 

Edit: da går for dette skjermkorte :)

Mrk. at komplett.no selger det for samme pris og at du da får med FarCry4/Assassins creed Unity.

Lenke til kommentar

Har G3258 og lurer på 970 selv, mye på grunn av maxwells ytelse per watt.

Leste akkurat denne tråden på Tomshardware, men er ikke sikker på om jeg ble stort smartere. Mye snakk om evt senere skifte av prosessor osv.

 

Hvordan er støynivået på Zotac kortet kontra Asus Strix og MSI?

Eller skal du ha vannkjøling på GPU også?

Har ikke hørt MSI eller Asus sine kort, men støynivået er ikke høyt på normal bruk på Zotac sitt kort. På full guffe vil viftene brøke en god del, men det gjør for så vidt resten av min pc-en også.

Nå kjører jeg mine 2 Zotac GTX 970 på 1450 boost clock og 1960 Memory clock uten at temperaturen overstiger 55 grader under spilling, så vil tro at vannkjøling vil være for støynivået sin del, ikke for kjølingen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har MSI GTX970 Gaming og viftene starter jo ikke engang før kortet når 50*c. I flere spill så starter viftene såvidt en gang iblandt.
Dette vet jeg ikke fordi jeg hører dem (for di er STILLE) men fordi jeg ser det på loggen etterpå at di har hatt en max rpm på ~950rpm. Da har kortet hatt maks temp på 65*c.
Maskina mi er veldig stillegående, og jeg har enda ikke hørt skjermkortet.

Midlertidig nå bruker jeg en G3258 som jeg kjører på 4.4ghz 1.285v Adaptiv, med 4.0ghz 1.150v cache.

Legger seg på 800mhz, og 0.81v uten load. Kan gå ned til 1.270v på core, og opp til 4100ghz 1.185v på cache, men da opplevde jeg enkelte småkræsj i programmer. Og ytelsen/temp er så godt som den samme anyways.

Det er normal temp inne i huset mitt (21_ish grader) det sitter en H100i med et par 140mm noctua vifter på 7v som push, og en orginal vifte som pull på 1000rpm fast. ("lydløst")

Poenget er ihvertfall at det åpenbart er CPU'en som er flaskehalsen i oppsettet uansett hvordan vi vrir og vender på det. Skjermkortet er jo såvidt det jobber, mens cpu'en går all inn for alt man gjør.

MEN, jeg syns det funker overraskende bra. Sammenlignet med i5 4690k så er det helt ok å bruke. Det er selvfølgelig ikke "sammenlignbart" i tyngre applikasjoner.
Men ser man pris mot ytelse så er jo G3258 helt rå.

Skal nevnes at for å få den stabil på 4.7ghz måtte jeg helt opp i 1.525v, 4.6ghz gikk fint på 1.360v

post-18279-0-93596000-1422921499_thumb.jpg

Endret av Rune_
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bestilte meg GTX 970 i dag. Gleder meg! Utfra maks effekt på mitt gamle GTX460 GLH (160 W) og GTX970 (145 W) kommer jeg til å ligge evig langt under i både strømforbruk og varmeutvikling med nytt kort, GTX460en jobber jo som et uvær så fort jeg går inn i menyen på et hvilket som helst spill... Dette høres ut som lavere temp i kabinettet og mulig høyere overklokking for meg. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...